tirsdag den 10. juli 2012

Pull up challenge - prøve

Inspireret af en træningslog på motion-online vil jeg forsøge mig med en slags prøve på en pull up challenge.

Min prøvetid er 10 dage, hvor jeg hver dag laver 1 pull up mere. Det behøver ikke være i træk! De skal bare fordeles hen over dagen.

Jeg startede i går med 2 pull ups.

Evaluering efter dag 10 tirsdag 17. juli.

Gik det fint, kunne jeg sagtens forestille mig at gøre challenge længere, men måske med pull ups hver anden dag. Stadig med 1 ekstra pr. gang.


5 kommentarer:

  1. Lækker challenge. Nu når du laver pull-ups - har du testet, om du kan lave flere chin-ups end pull-ups? Eller er det det samme?

    SvarSlet
  2. Altid flere chin ups end pull ups!

    PR:
    Chin ups: 3
    Pull ups: 1

    SvarSlet
  3. Har du ikk mod på at smide et link til dér, hvor du har læst om det ? Vil også gerne selv blive bedre til det, tror dog jeg starter ved chin-ups, for kan liiiiiige lave en enkel, og så ikk mere.

    SvarSlet
  4. Stine, jeg linker til en træningslog på Motion-online "Strong is the new skinny". Hun beskriver på side 1, hvordan hun tog en 50 dages pull up challenge og gik fra 1 til 4 i træk :-)

    Der er også diverse pull up programmer (som gjorde at jeg gik fra 0 til 1 på 3 uger), man kan følge.

    Når jeg skriver, jeg laver pull ups, så mener jeg altid chin ups.. hehe. Men jeg burde klart øve "rigtige" pull ups noget mere med henblik på at kunne lave kipping pull ups en dag.

    SvarSlet
  5. Men hvorfor ikke bare skrive chin-ups, når du laver chin-ups og pull-ups, når det er pull-ups? Jeg bliver jo forvirret og skal kunne hitte ud af og følge med i, hvad du laver. ;)

    Pjat til side - pøjpøj med programmet. :)

    SvarSlet