søndag den 26. januar 2014

Tørre pletter

Frost. Blæst.

Resultat: Tørre pletter på kinderne.

Altså ikke som i almindelig tør hud. Men rigtigt tørre pletter. Som næsten føles helt ru.
Det er ikke nok med Melissa Ansigts- og kropsolie. Jeg har kun prøvet min nye Pai Rosehip bioregenerate oil et par dage, så kan ikke vurdere om den er god nok endnu. 

Spurgte netværket på Fb efter et produkt uden syntetisk parfume og helst uden duft/så neutral duft som muligt. Fik følgende anbefalinger:

- Danatekt
- Repair
- Weleda Candelula weather protection
- Locobase 

Faktisk har jeg allerede Danatekt cremen (som er Svanemærket), men har brugt den som håndcreme. Der er dog ikke noget i vejen for at bruge den i ansigtet. :-)


Hvad kan I anbefale? 

5 kommentarer:

  1. Ah mand, jeg kommer også fra en familie med lignende asiatisk hud, tør og vandkrævende, foruden (børne)eksem og let irritation. Vi bruger ikke parfume i nogen af vores produkter og de fleste normale cremer gør intet for os.

    Jeg får voldsomt tørre og skallende læber, især om vinteren. Jeg bruger Locobase Repair året rundt på læberne, og et tykkere lag om vinteren.

    Der er tre typer af Locobase; den normale (gul), Repair (rød) og LPL (pink). Jeg har ikke prøvet LPL da den er til blødgørelse af tyk hud på eks. fodsåler, men jeg har brugt de to andre. Repair laver en seriøs væskebarriere (eller hvad det nu hedder) og holder læberne fugtige, den er dog ekstremt fedtet (det er basalt set sådan den holder væsken inde) og nok for meget for de fleste (hvor "de fleste" er læbepomade-brugere. Læbepomade gør absolut intet for mine læber og jeg har prøvet en masse forskellige typer). Den normale Locobase bruger jeg i ansigtet, hvis jeg skæller meget, men igen er den ekstremt fedtet, så jeg bryder mig ikke så meget om det. Decubal er også et udmærket alternativ, og langt mindre fedtet end Locobase, dog stadig mere fedtet end de fleste andre ansigtscremer). Min søster og mor bruger Decubal året rundt som ansigts- og kropscreme. Der findes et par varianter, jeg er ikke så meget inde i dem og bruger selv bare deres kropscreme til hele kroppen, inkl. ansigt.

    Som en sidste løsning ved jeg mine søstre er afhængige af en ret god creme, men muligvis dyr(?) creme. Mener det er A-derma og synes at billederne på nettet virker bekendte, men jeg er ikke sikker. Dog kun til brug på mindre steder, igen primært læberne. Jeg har ikke selv prøvet den, men min lillesøster har endnu mere tør hud end mig og hun bruger den altid.

    SvarSlet
  2. Ok, det er ikke A-derma, den fik jeg anbefalet af en anden med tør hud. Har spurgt min søster om navnet på den creme hun bruger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ah, fandt en mail hvor hun nævner navnet: Det er A-derma, men mere specifikt deres Dermalibour-creme. Den er ikke så dyr igen: http://apoteket.dk/apo.Frontend/Pages/Produkt.aspx?vareFamilieId=NOMECO-206786

      Men den er vist mest til decideret eksem og ikke normal tør hud.

      Sorry for de mange indlæg!

      Slet
    2. Tak for tips! Jeg har faktisk lige købt Locobase Repair til min mand. Til mig selv har jeg købt Weleda candelula weather protection. Den dufter lidt for meget af citron til min smag, men det går hurtigt væk. Det er en fedtet balm og jeg smører bare lidt på kinderne, når jeg skal ud i frostvejr.

      Ved almindeligt vejr er min hud almindelig tør. Har dog også noget eksem på benet, som mest irriterer i varmt vejr. Gider ikke blive ved med at smøre hormoncreme på, så lige nu passer det lidt sig selv. Men måske ville Locobase Repair være en god idé?

      Slet
  3. Eller A-derma demalibour som du jo lige nævner.. hehe.

    SvarSlet