lørdag den 6. juli 2013

Evaluering af 7 x 1200x med Anna Bogdanova

Evaluering af 7 x 1200x træning med Anna Bogdanova:

Først vil jeg sige, at hun er alle pengene værd. Dem alle sammen. Overvejer du at investere i et forløb med hende, så kan jeg kun sige GØR DET.

Hvad er det så hun kan, som gør at hun kan tillade sig at være dyrere end andre og stadig have tilfredse kunder i butikken?

- hun har et solidt cv
- hun holder sig opdateret omkring hvad der sker inden for træning, kost og sundhed
- hun har masser af praktisk erfaring i at undervise kvinder
- hun har et godt 'tag' på kvinder og træning. Er man utryg ved en underviser, der står og råber "Kom så! Du kan godt! Én gang til!", så er Anna behageligt blidere - uden at der af den grund er nogen slinger i valsen. Hun ved hvad hun laver og det kan man mærke
- man føler sig i meget gode kompetente hænder (tryghed + man rykker sig)
- hun ser alle på holdet
- hun giver meget præcise, individuelle justeringer, råd og kommentarer
- hun vurderer fra gentagelse til gentagelse (ikke bare fra øvelse til øvelse eller fra gang til gang), hvorvidt man kan gå til en tungere - eller skal tage en lettere - kettlebell
- hun starter altid timen med at spørge til dagsformen. Er der skader eller andet man skal tage i betragtning, før træningen går i gang?
- hun giver dig alternative øvelser, hvis du har skader/skavanker eller hvis hun vurderer at det er hensigtsmæssigt
- man bliver udfordret både under opvarmningen og under selve træningsdelen
- man dør ikke før, under eller efter hendes træning, selvom man får pulsen op og træner tungt
- tiden flyver afsted og man går derfra tilfreds velvidende om at man har gjort sit bedste og lært noget nyt

Derudover lærte jeg:
- at jeg rigtigt godt kan lide at træne med kettlebells
- at jeg har ok styr på teknikken i nogle øvelser og ikke har det i andre
- at jeg stadig ikke helt er klar på at træne selv
- at jeg stadig får energi af at træne på hold
- at jeg godt kan lide at det ikke gør ondt at træne - heller ikke bagefter (skete kun én gang)
- at jeg ikke savner crossfit mere (men jeg savner den energi som mænd kan give et hold)
- at det er fedt at træne i kun 20 minutter (selve workouten) og vide at det stadig er tilpas, udfordrende og god træning
- at jeg stadig skal være opmærksom på at lytte ordentligt til min krop, men at jeg er blevet bedre til det (kombinationen 1200x og dynamic yoga er super god for mig)
- at min bevægelighed er god og jeg nu skal lære at styre den - med vægt på
- at jeg skal arbejde på stabilitet omkring rygsøjle og hofter
- at jeg har brug for at arbejde i andre planer (f.eks. rotationer og siddebevægelser)
- at muskler ved skulderbladene.. ikke rigtigt er der


Hvis du overvejer at prøve hendes hold, så hold øje med hendes hjemmeside, da hun måske justerer på formen af 1200x efter sommerferien. Personligt ville jeg elske at træne 2 gange om ugen med hende, men tiderne - og økonomien - har ikke passet så optimalt sammen endnu.

3 kommentarer:

  1. Rigtig godt indlæg. Hvis hun justerer på tiderne efter sommerferien, så de passer bedre med arbejdet, vil du så fortsætte med hendes træning?

    Hvis ikke, har du lært nok til at kunne køre videre på egen hånd?

    SvarSlet
  2. Tak :-)

    Jeg ville virkeligt gerne fortsætte og økonomisk har jeg nok også råd til at træne 1 gang om ugen. Men det ville være endnu bedre med 2 gange (*skal spare op NU*)..

    Mht. at træne alene så ville jeg nok kunne træne f.eks. swings og get ups på egen hånd. Men nu er jeg blevet nysgerrig på også at lære cleans og snatch ordentligt - og de sidder ikke i skabet endnu..!

    Desuden mangler jeg stadig at blive bedre til at .. måske ikke presse mig selv, men i hvert fald ikke blive doven, når jeg træner selv. Når jeg betaler en vis sum penge for at gå på et hold, så slapper jeg bestemt ikke af. Tværtimod skal jeg holde lidt igen, så teknikken hele tiden er i orden. Det er den gejst, jeg skal lære at overføre til egen træning.

    SvarSlet
  3. Vi må på workshop i disciplin og hjemmetræning hos Hans B.

    SvarSlet