lørdag den 8. september 2012

Bikram Yoga # 1

Indtil 15. september kan man træne gratis hos Bikram Yoga på Nørrebro.
Denne form for træning involverer et 40 grader varmt lokale.
"Varmen hjælper os til at strække muskler, led og sener og bidrager desuden til, at vi sveder kraftigt, hvilket hjælper vores organer med at udrense affaldsstoffer."

Varmen var jeg noget betænkeligt ved, da jeg normalt ikke behøver at have over 25 grader, før jeg synes det er lige i overkanten..



Praktisk:
- der lugter af sved. Jo, det gør der. Både i receptionen/loungen og i træningslokalet.
- hvis man er ny, så kom - som de skriver på siden - 30 minutter før - da du skal udfylde en blanket og det desuden er rart ikke at komme halsende i sidste øjeblik som ny.
- man kan leje håndklæder og måtter.
- drik rigeligt med vand før og efter træning.
- træn på tom mave (evt. lidt frugt).
- læg din måtte ind i salen først og klæd om bagefter. Tag håndklæde med ind i salen og læg over måtten. Husk dit vand.
- der er fine omklædnings- og badefaciliteter, men der bliver proppet med folk.
- tætsiddende tøj er en stor fordel. Husk du kommer til at svede meget. Flere træner i top og korte shorts.



Plus:
- jeg vænnede mig overraskende hurtigt til varmen.
- jeg kendte flere af øvelserne fra mobilitet med Nanna i Crossfit Copenhagen.
- det var super rart at være i gang igen.
- yoga er bare fedt!
- omsorgsfuld underviser der jævnligt spurgte til os de helt nye, hvordan vi havde det. Det gjorde hun også efter timen.
- det var gratis!



Minus:
- 2 øvelser jeg ikke kunne lave pga. min nerve-i-klemme-i-lænd.
- i slutningen af træningen og efterfølgende havde jeg hovedpine, var let svimmel, lidt kvalme, havde ikke meget energi og var temmeligt sulten
- striks og kommanderende underviser. Som stod og snakkede og forklarede, men ikke lavede øvelserne selv.

Alt i alt en god oplevelse og jeg forventer at jeg får mindre og mindre af de fysiske "bivirkninger". Næste træning er i morgen kl. 8.30.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar