torsdag den 20. september 2012

Grænseoverskridende bodyschool-måling

Da Anna Bogdanova skrev på sin FB-side, at de manglede frivillige til at få lavet bodyschool fedtmålinger, så meldte jeg mig straks. Det var først bagefter, at jeg begyndte at svede over, at man samtidig ville blive filmet og resultatet ville blive lagt på Bodyschool-siden. Dertil kom at man skulle måles i sportsbh og korte shorts...

Men nysgerrigheden efter at vide min fedtprocent og muskelmasse samt ivrigheden efter at være en del af Bodyschool-starten overvandt min noia over at blive filmet.

For en stund.

Arrangementet fandt sted i Well-come fitness i Hellerup. Skal vi ikke bare sige, at det var et lidt mere fancy og lidt mere lækkert træningscenter end så mange andre her i Danmark..

Vi startede med at blive vejet. Jeg havde tabt mig og var nede på 54.6 kg.

Derefter gik vi ind i et lille rum, hvor vi akkurat kunne være Anna, Jacob Søndergaard, 5 kvinder og 2 mænd.

Én efter en blev vi målt en masse forskellige steder på kroppen, f.eks. under hagen, hoften, knæet og låret. Sammenlagt med køn, vægt kunne man finde frem til fedtprocenten og muskelmassen. Imens blev de fleste filmet og samtidig samt efter kunne man stille spørgsmål.

Jeg kunne ikke abstrahere fra at blive filmet, hvilket resulterede i, at jeg begyndte at blive rød i hovedet, at jeg ikke kunne forklare helt enkle ting på en tydelig måde og så kunne jeg mærke sveddråberne begynde at pible fra mine armhuler.

Det var også svært for mig at høre efter, hvad de rent faktisk gav mig af råd og hvilke tal de sagde. Dog husker jeg:

- jeg var lidt tynd/fed
- jeg måtte godt give den gas med kulhydrat efter træning
- det var en god idé at bladre i Jacobs "Sixpack på 6 uger"
- det var en god idé at tage 14 dage uden sukker
- hvis paleo var for uoverskueligt, skulle jeg tage og ændre lidt af gangen, f.eks. starte med at drikke 2,5 liter vand om dagen

Alle tal bliver mailet til de medvirkende og lagt ud på siden.


4 kommentarer:

  1. Jeg er total spændt på at høre hvad resultatet er - og har du mulighed for at få lavet en opfølgning?
    Lidt tyndfed - hvordan er man lidt tyndfed?

    SvarSlet
  2. Jeg håber på en opfølgning men det er nok ikke helt billigt. Tror nok at lidt tyndfed betyder at jeg er mere tynd end har fedt. Eller noget. Haha. Tror fedtprocent var 17 % men er ikke sikker..

    SvarSlet
  3. Du er sej, fordi du gjorde det. Jeg glæder mig sådan til at se det. Og det smarte ved, at det blev filmet er, at du kan få gentaget nogle af de ting, der røg i farten, fordi du var nervøs. :)

    SvarSlet
  4. Åh, hvornår mon de lægger noget ud/mailer noget?? Jeg er jo ved at gå til af utålmodighed.. hehe. Føler mig også lidt sej :-)

    SvarSlet