fredag den 30. november 2012

Philips Wake Up Experiment

Sponsoreret indlæg  (tror jeg nok - men så er jeg på den sikre side)

Man kan blive vækket på utroligt mange måder, hvis man ser Philips Wake Up Experiment. Her følger man en forsøgsperson blive vækket på mange opfindsomme måder igennem 30 dage. På dag 17 bliver personen f.eks. vækket af police raid. Ikke særligt rart - og pointen er selvfølgelig, at det er meget mere behageligt at blive vækket af Philips Wake-up light.

Jeg har tidligere overvejet at investere i en sådan lampe, idet det seriøst lyder som en virkelig rar og smart måde at blive vækket på, fremfor den aggressive og voldsomme alarmklokke.

Når man bliver vækket af Philips Wake-up light, sætter man uret til f.eks. kl. 7. Kl. 6.30 begynder lampen langsomt at lyse op. I løbet af den halve time bliver lyset større og lysere så værelset til sidst er badet i dejligt lys. Dertil kan du vælge forskellige naturlige opvågningslyde. Lyset er med til at gøre dig vågen og mere morgenfrisk - men på en stille og rolig måde.
Der er 3 forskellige wake-up lights, hvor den biligste koster 999 kr og den dyreste koster  1699 kr.

Bonusinfo: Jacob Søndergaard - en af dem, der står bag konceptet Bodyschool - anbefaler lampen.


Er der nogen af jer, der har købt en Philips Wake-up light og hvad synes I om den?

4 kommentarer:

  1. Uha, glæder mig til at høre om dine erfaringer med den. Jeg er selv i en eksperimenterende fase mht. søvn og hvordan man får optimeret det (tror de fleste undervurderer, hvor vigtigt hvile/søvn er for kroppens restitution), men 1000 kr. er lige lovligt meget at smide efter en lampe, som måske virker, måske ikke virker.

    SvarSlet
  2. Jeg er ret overbevist om, at jeg ville synes det var SÅ meget rarere at vågne ved hjælp af lys, der langsomt blev større. Men om det gør mig mere morgenfrisk og giver mig mere energi til dagen, må komme an på en prøve :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har købt en, som jeg ville bruge i min behandlinger af mennesker med stress/depression.
    Men så skulle jeg liiige afprøve den - og nu vil jeg ikke af med den :-)

    Det er en fornøjelse at vågne om morgenen - og jeg lider ikke af vintertræthed :-)

    SvarSlet
  4. Undskyld mit meget sene svar, Gertrud!

    Jeg ville foretrække at blive vækket af den fremfor en blid vækkeurslyd, men når man bor 2 sammen, må man gå på kompromis :-)

    SvarSlet