onsdag den 25. august 2010

Flad mave

Endnu et slags projekt. Et mave-ryg program. Jeg tænker, at jeg skal udnytte at mit fedtlag er så tyndt på maven og dermed bør træne mavemusklerne, så de kan blive lidt mere markerede.

Så.. I bogen "Flad mave nu og altid" følger jeg nu maveprogrammet, der kører over 12 uger. Det er meningen, at man skal træne program A 2 gange om ugen og program B 2 gange om ugen. Men det har jeg skåret ned til træne hvert program 1 gang om ugen (jeg håber jo på at komme igang med crossfit holdtræning igen.. engang). Dvs. at jeg først er færdig om 100 uger ca. Der er nemlig ikke taget forbehold for sygdom eller skader eller ren og skær dovenskab (!).

Mange af øvelserne kender jeg allerede fra pilates og effekt, men forskellen er, at jeg skal lave en del flere gentagelser og flere sæt.




Program A (uge 1-4) består af:
Sug ind
Diagonalløft
Drej overkrop
Dyp tå
Skub på knæ

Program B (uge 1-4) består af:
Siddende rotation på lille bold
Rygløft
Liggende rotation på stor bold
Omvendt mavebøjning
Mavebøjning på stor bold

Som hovedregel skal man i uge 1-2 lave 2-3 sæt af 10-16 gentagelser og i uge 3-4 lave 2-3 sæt af 16-24 gentagelser.

Ja, det er altid godt at have gang i et par sundhedsprojekter!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar