mandag den 23. januar 2012

Opdatering fra New Zealand VI


19/1-12: (Te Anau)
Back extentions: 7

20/1-12: (Queenstown)
Push ups: 5-5-5-5 (i alt 20)
Back extentions: 8-6-4-2

21/1-12: (Queenstown)
Endelig var det tid til Deep tissue sports massage kl. 12.30. Jeg skulle først udfylde seddel om, jeg havde f.eks. allergi, hepatits, rygsmerter eller andet.
Massøren spurgte ind til, hvilken slags massage jeg ville have og om jeg havde særlige områder, der skulle have ekstra opmærksomhed. Jeg nævnte min lænd. Han ville sørge for at det ikke kun var deep tissue hele tiden.. hvilket viste sig at være en god idé, idet han tog godt fat!
Jeg skulle sørge for at trække vejret (det kan man godt glemme, når det gør ondt..). Lænd (jeg var – surprise – meget låst i min lænd), skuldre, baller, ben, arme. Da han trykkede og maste omkring mine skulderblade, var jeg ved at få tårer i øjnene. Fuck, det gjorde ondt. Det var heller ikke sjovt, da han trykkede på mine baller.

Generelt var det en god oplevelse og jeg vil virkelig forsøge at prioritere at supplere mine afspændings-massager med mere dybdegående massage. Det var et rart rum og han var rolig og vidste, hvad han gjorde.
Han kunne dog godt være bedre til at fortælle, hvad han gjorde. Såsom, nu putter jeg et varmt håndklæde på din ryg. Eller: Nu går jeg i gang med dine ben.

Om aftenen gik vi noget af Queenstown Hill walk’en. Den var forholdsvis stejl, og jeg kunne godt mærke, jeg ikke havde gået stejlt et par dage. Men hvilken udsigt! Så flot udover søen og med bjerge omkring og delvis blå himmel. Mine ben kunne mærke, at de ikke skulle længere op, og på vejen ned (ned af det stejle) kunne lår og knæ godt mærkes. Til sidst rystede mine ben, når jeg gik ned af trapper. Hm.

22/1-12: (Omarama)
Push ups: 8-10-12-6-4 (i alt 40)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar