onsdag den 16. oktober 2013

1200x summer edition # 12 manddag 14/10-13

Det blev til den sidste omgang 1200x summer edition i mandags for mit vedkommende. Der kommer ikke noget hold hos Anna Bogdanova før engang til næste år (måske februar), så jeg er nødt til at tage mig sammen til at træne med kettlebells på egen hånd, hvis jeg skal noget med kettlebells.. Da man åbenbart ikke rigtigt kan gå til kettlebells i København.

Sted: Charlottehaven, Østerbro
Redskaber: Måtte og kettlebells

Opvarmning: Rulleøvelser, rullefaldsagtige øvelser m.m.

Styrke hvor man fik pulsen op: Halo + swings + windmill


Halo (12 kg til mig):

Foto lånt af: Studentofmovement

Foto lånt af: Theothersideofstrength

Foto lånt af: Humankinetics



Swings 16 kg (dette billede illustrerer måske bedst Anna B's kettlebell teknik, hvor knæene så vidt muligt er lodret, men hvor hofte og bagdel skubbes bagud)

Husk: Tiden fra hoften er tilbage og til den smækker frem er meget kort. Den skal bare eksploderes frem. Når man er fremme/oppe, er maven spændt. Kroppen er som en lodret planke. Ikke noget med at stritte hoften fremad. Hofte er altid fremme før armene er oppe. Sker det samtidig, er der ikke nok smæk på dit swing.

Foto lånf af: Mallorcakettlebells

Og ikke sådan her:

Foto lånt af: Runwithlara



Windmill 12 kg (Anna style med bøjede ben) Vi havde en kettlebell over hovedet:

Foto lånt af: Balancedexistence



Ingen kommentarer:

Send en kommentar