lørdag den 26. oktober 2013

Søvnige meditationer

Ved ikke om det er pga. vejret og mørket.

Jeg har mediteret 20 minutter om dagen i over 3 uger nu. Det er ikke rigtigt noget problem at sidde stille og mine fødder sover kun lidt engang imellem. Men her på det sidste er jeg begyndt at være træt og søvnig, når jeg mediterer. Jeg sover som jeg plejer. Jeg mediterer ikke tidligere end jeg plejer.

Alligevel sidder jeg nogle gange og nikker lidt med hovedet. Det er skide irriterende.
Hvad gør man?

I dag måtte jeg tage en dyb vejrtrækning, hver gang jeg talte til 1. Og lade blikket lige hurtigt køre op og ned hver gang jeg nåede til 5. udånding. Bare for at holde mig vågen. Jeg prøver ellers at lade åndedrættet være og lade blikket hvile på gulvet... Men jeg er nødt til at gøre et eller andet..

2 kommentarer:

  1. Det virker til at være et almindeligt "problem". Hvis du googler det, dukker der i hvert fald en masse links op med forklaringer og vejledninger til, hvordan du kan arbejde med at undgå det. :)

    SvarSlet
  2. Kan du ikke lige give et resumé af de vejledninger, du fandt frem til? :-p

    SvarSlet