lørdag den 3. august 2013

Mobilitet i Klubben tirsdag 30/7-13

Dødsmobilitet. Det bliver Karolines mobilitet kaldt. Så det var jeg jo nødt til at prøve :-)

Samtidig kunne jeg se forbi Klubben, Crossfit Copenhagen på Østerbro for første gang og tirsdag kl. 17 passede mig perfekt.

Karolines mobilitet er yoga uden pauser. Timen bestod af forskellige yogaøvelser kun afbrudt af utallige vinyasa-sekvenser (ned på maven, bagoverbøjning, tilbage og sidde på knæ og op i hundestræk).


Det positive:
- Man fik sved på panden (der var samtidig varmt og fugtigt og proppet med folk, så der gik ikke lang tid, før jeg begyndte at svede)

- Man kom hele kroppen igennem

- Man blev udfordret på styrke, balance, smidighed og udholdenhed

- Jeg synes det er skægt med flow yoga engang imellem

Foto lånt af: Hivehealthmedia


Det mindre positive:
- Der var alt for mange mennesker (ligesom til crossfit-hold før der max. være 15 på et hold, så kvalitet og teknik er sikret - medmindre det er et knap så teknisk mobilitethold)

- Hun kom lidt rundt, men ellers var det meget småt med rettelser og justeringer. Dvs. at folk var overladt til sig selv og - nogle - forholdsvis udfordrende og svære øvelser

- Jeg havde brug for mere instruktion til nogle af de svære øvelser (og tænker at det især gælder dem der er nye inden for mobilitet og/eller yoga). Det gør det nemmere at komme ind i en øvelse, hvis man f.eks. ved at man skal sørge for at strække armen eller sætte vægten på den fod eller tænke på at forlænge dit og dat. Det er også vigtigt for mig at man bliver instrueret i, hvordan man kommer sikkert ind og ud af f.eks. en avanceret øvelse som broen.

Men når det er flow, så er instruktion nok bare ikke en del af timen. Det vil jo ødelægge flowet. Så måske skal man bare hænge på. Men man skal huske på at man er også er sårbar overfor skader til flowyoga/mobilitet, hvis man er ny og ikke kender øvelserne og måske bliver lidt for ihærdig og glemmer at passe på sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar