tirsdag den 20. juli 2010

Fish & chips

Maden var ikke imponerende i Cornwall. Det skal dog lige siges at vi spiste aftensmaden hjemme i sommerhuset og frokost på pubber og lignende.

På Jamaica Inn fik jeg lam og kartofler. Det var godt. Mest lammet der var meget mørt:



Min mand og jeg delte en ret på en pub - burger og fritter. Det var en meget lille og fesen burger:




På en anden pub fik jeg turens bedste mad (hvilket ikke siger så meget..), nemlig chicken tikki massala:



På en tredje pub skulle jeg absolut prøve fish & chips... Hvilken skuffelse. Eller.. jeg vidste egentligt godt at friture-fisk ikke lige var mig. Men lige netop fisken på dette sted var ekstra skidt. Det var SÅ meget friture. Jeg prøvede at fjerne frituren og så var der kun meget lidt fisk tilbage. Fritterne var lidt melede:



På en restaurant fik jeg et ok måltid bestående af fritter, ærter (ikke moste!) og ok ikke-friture-fisk:



Jeg lærte i øvrigt hurtigt at tage gulerødder, bananer og lignende med på vores ture, idet der ofte gik op til 6 timer mellem morgenmad og frokost. Min krop var åbenbart blevet vant til mellemmåltider, for den brokkede sig noget, når den ikke lige blev fodret med jævne mellemrum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar