søndag den 21. november 2010

Bildæk

I får lige endnu et Anna Bogdanova-citat:

”Fedt rundt om maven kommer typisk af for stort et indtag af kulhydrater (ikke kun sukker) ift. dit behov, og din kulhydrat tolerance kan yderligere være forværret af uhensigtsmæssige søvnvaner (sover efter 22.00, i ikke mørklagt rum, med mobil i soveværelset og tv/computer efter kl. 20 fx.).

Jeg vil anbefale dig at begynde at styrketræne (slå op under forvandlingsskolen her på siden) for at booste din krops evne til at håndtere kulhydrater (så du lagrer dem i musklerne, frem for fedtvævet), samt følge disse retningslinjer på i hvert fald 6 uf af 7 ugens dage. (Stivelsesrige kulhydrater, som du læser om i linket - som du altså kun skal spise efter træning - er altså også rugbrød og alle former for kornprodukter, selv fuldkorn. Mælkeprodukter skaber også en uhensigtsmæssig respons, som dem vil jeg også kun indtage EFTER træning).”


Jeg er begyndt at finde BioSignature interessant.. MEN der er også ting, jeg har svært ved at acceptere. Såsom at undgå stivelsesrige kulhydrater (inklusive brød) og mælkeprodukter undtagen efter træning. Jeg elsker rugbrød og jeg elsker a-38/ylette og jeg spiser det stort set hver dag. Jeg er også ret vild med ris, pasta og kartofler.

Tanken om at skulle skære så kraftigt ned på disse ting er uoverskuelig. Dertil kommer usikkerheden om, hvad der skal erstatte disse ting og om jeg vil blive nok mæt af det.. hehe. Nåh, så er det jo godt, at jeg ikke har verdens største bildæk. Men hvis man nu har (ikke nødvendigvis verdens største) bildæk/mavedeller, så kan man jo godt give det et forsøg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar