lørdag den 27. november 2010

Sukkerbomberne



Vi skal spare på det tilsatte sukker. Det ved vi alle, men noget slik er værre end andet mht. gram tilsat sukker pr. 100 g.

Slemmest er:

Blandede bolsjer
Kakaopulver, Nesquick
Sukkerpastiller
Skumslik
Fyldt chokolade
Flødeboller
Ribsgele (?!)
Mørk chokolade
Lakridskonfekt
Flødechokolade
(kilde: "Politikens bog om kost & sundhed" af Martin Kreutzer)

Af disse ting er mine svagheder til dels fyldt chokolade (som Toffifee), men ellers lakridskonfekt og flødechokolade. Så det kunne jo have været værre :-p

Jeg har gennem årene skåret ned på mit slikforbrug. Men i følge min tandlæge kan jeg godt skære mere ned.. Så jeg forsøger at begrænse det til weekenden.

Min plan:
1. Ikke købe slik på hverdage.
2. Kun købe en pose af gangen.
3. Ikke købe ind på tom mave.

Problemet er, at der jævnligt er slik (eller kage) på job. Og det har jeg mægtigt svært ved at lade være. Hmm..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar