mandag den 29. november 2010

Vintertræt

Trods magnesium (har skåret ned til 600 mg) må jeg acceptere, at jeg ikke kan modstå trætheden, der åbenbart bare SKAL være der, så snart det bliver vintervejr.

I snart 2 uger har jeg haft svært ved at vågne om morgenen, haft svært ved at holde øjnene åbne på job i middagsstunden, når jeg har sovebørn, og er træt sen eftermiddag/aften.
Det er møgirriterende.

Måske er det fordi, jeg ikke cykler til job mere (fordi jeg dels er bange for at falde, hvis der er glat og dels fordi jeg ikke gider, hvis det er minusgrader og især ikke, hvis det også fyger) og oven i det kun sjældent er uden for på job. Jeg får ikke min dosis af dagslys eller frisk luft.
Men det kan også bare være, at jeg er ekstra følsom over for mørket og kulden og vinter..

I weekenderne prøver jeg at gå en tur før kl. 12 (der skulle dagslyset være bedst), men hvis det fyger, så gider jeg ærligt talt ikke..

Jeg sover mindst 8 timer, dæmper lys kl. 20 og slukker - som regel - computer kl. 20. Hvis jeg er alene hjemme slukker jeg også tv kl. 20. Det + magnesium skulle gøre, at jeg får flere timer i den dybe søvn. Bedre søvn. Kvalitetssøvn.

Og det har hjulpet. Indtil det blev vinter... tsk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar