onsdag den 22. december 2010

Neurologen der ikke troede på zoneterapi

Jeg er blevet henvist til neurolog af min læge, fordi jeg har hovedpine. Det er der jo mange, der har. Jeg synes bare, at 2-12 gange om måneden er lige i overkanten. Så neurologen skulle se, om der var noget i hjernen, der var årsag til hovedpinerne.

Det var der ikke. Jeg var sund og rask som helhed. Men skulle måske se lidt på mit stressniveau. Hvis man drømmer om sit arbejde eller sover dårligt, så kan det være tegn på stress. Ligesom tynd mave og hovedpine kan være det.
Men nu sover jeg jo glimrende, fordi jeg tager magnesium. P.t. 600 mg om dagen.

Min neurolog var ved at få kaffen i den gale hals, da hun hørte det. Så fik jeg en tale om, at magnesium og søvn ikke havde noget med hinanden at gøre, at man ikke havde brug for så meget magnesium, at jeg ikke vidste, hvad der var i piller, jeg købte i udlandet "Det kan jo være talkum".. etc.
Hun snakkede om at tro flytter bjerge og at zoneterapi jo heller ikke virker.

Nåh.

Men egentlig er jeg ligeglad med, om mine magnesium er fup eller ej. For de virker på mig. Og når jeg sover godt, så har jeg mere overskud i hverdagen, og så kan jeg bedre tackle eventuelle stresslignende situationer.

Jeg bliver bare nogen gange i tvivl.. På den ene side tænker jeg, at læger og speciallæger ved, hvad de snakker om. De har videnskaben på deres side. De ved ting.

På den anden side, så ved de bare ikke alting. De udelukker metoder og tilgange til krop, psyke og sundhed, som kan være meget bedre end klinisk medicin, som har bivirkninger. Og det er ikke sååå lang tid siden, at kiropraktorer blev betragtet som 'alternative behandlere" = fidusmagere.

Men når jeg sidder over for en neurolog, så har jeg ingen kloge argumenter for, hvorfor jeg sluger 600 mg om dagen.

Det er nok meget godt, jeg ikke fortalte hende, at jeg havde bestilt en pakke fra det norske firma Shine, hvor jeg skal tage 15 ml Multichi, 1 pille K2, 3 Nucleomega og 3 Livex om dagen. Udover de 6 magnesiumpiller... hihi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar