tirsdag den 12. februar 2013

Hatha yoga med Boaz 12/2-13


Kl. 9.30 tirsdag formiddag var vi 4 på hatha yoga-holdet. 
Det blev til en lidt presset, men lærerig time, hvor Boaz' skarpe blik straks opfangede, hvordan jeg havde tendens til at svaje. Dertil kom hans andre mange præcise rettelser. Selve timen var præget af blokke, tæpper, reb, bælte og en stol.. 

Foto lånt af: BKSiyengar


Det var ikke lige disse øvelser, vi lavede, men I fornemmer måske hvad Iyengar yoga er. :-)

Jeg hang f.eks. i reb med hovedet ned af. Lidt grænseoverskridende, men det gik da:


Foto lånt af: Iyengaryogagroningen


Noget af det jeg lærte var, at ved stående bagoverbøjninger skulle jeg starte almindelig oprejst med armene over hovedet. Så bøje let i benene, mens jeg hiver bækkenet frem og SÅ holde bækkenet fremme, mens jeg strækker benene og bøjer bagud med overkrop og arme. Evt. gentage. På den måde bruges de rigtige muskler og lænden belastes ikke på samme måde.

Foto lånt fra: Ama Yoga 

Underviseren sagde jeg var stærk og at han anbefalede mig at se nærmere på iyengar yoga-timerne med Lone Kristensen og Mette Vulpius (som har timer, hvor jeg ikke er på arbejde..) i Yogacentralen :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar