torsdag den 7. februar 2013

Body-sds # 10

I mandags lavede jeg back squat for første gang i over et halvt år. Om det var pga. det eller andet der gav mig utallige kramper i fødderne, ved jeg ikke.

Men ligeså snart jeg lå på maven (anden halvdel af sessionen), begyndte kramperne i svangen. Skiftevis højre og venstre. Eller venstre-venstre-højre. Den ene var knap færdig, før den næste startede. Nogle gange i begge fødder. Og også lige i ventre fods tæer. Hele tiden i en halv time. Prøvede virkelig at slappe af og bruge vejrtrækningen, men mine ben lettede ligesom af sig selv.

Da jeg lå for mig selv efter endt behandling, måtte jeg om og ligge på siden, da det var eneste stilling, hvor jeg ikke fik krampe igen.. Åh ja.

Det så generelt godt ud. Meget meget bedre end da jeg startede. Dog er der stadig lidt i baller, lår og fødder. Og hals.

Pga. mine mærkelig fødder har jeg valgt at skippe Styrkehold (dødløft) de to sidste torsdage i februar og i stedet tage til Grundtræning i Body-sds på Østerbro. Det er gratis i februar og især mine fødder kunne virkeligt have godt af det. Det er fra kl. 18-20 og ligger lidt dumt i forhold til aftensmad, men det går nok og mine fødder vil takke mig.

P.S. Hele min krop er afspændt og afslappet efter sådan en gang body-sds. Der er ro - også i fødderne efter de var kommet igennem alle kramperne - i krop og sind og jeg kan altså kun varmt anbefale det til alle. Man behøver ikke komme ind på det psykiske, hvis man ikke ønsker det.

Fra Body-sds siden:

"Body Self Developments System (Body-sds) er et unikt dansk behandlings-og træningssystem, der har erfaring med at behandle og forebygge det moderne menneskes skavanker.

Body-sds tager udgangspunkt i en behandlingsform, som består af specielle massageteknikker og mobiliserende ledfrigørelser, der har kraftig indvirkning på kroppens selvhelbredende egenskaber.

Som supplement til behandlingsformen indeholder Body-sds kraftfulde træningsformer, der benyttes som selvbehandling. Disse træningsformer virker styrkende på led, muskler og nervesystem, samt udrensende for indre organer." 


og

Vi har skabt forandring for mange på følgende områder:Stress, angst, traumer, gigt, forstuvninger, smerter, ømhed, piskesmæld, kold skulder, tennisalbue, museskader, ryg- og nakkeproblemer, eksem, allergi, astma, fordøjelses problemer, kroniske infktioner, nyre-og galdestensmerter.

"Samtidig benyttes Body-sds i større grad til at holde sig ved lige. Den tid man ikke bruger på sig selv nu, kan man nemt komme til at bruge på sygdom senere, hvis man ikke holder kroppen ved lige."

2 kommentarer:

  1. Sært med kramperne. Sagde behandleren noget om, hvorfor det mon skete?

    SvarSlet
  2. Han sagde at det at jeg var gået i gang med at træne igen godt kunne være årsag til kramperne. Det vigtige var at jeg lod dem "gå ud af sig selv, da det ville gøre fødderne mere afslappede bagefter. De havde brug for at "krampe ud" (ok, det var så mit eget udtryk) i sit eget tempo og han kunne også mærke, at de var mere afspændte bagefter.


    SvarSlet