tirsdag den 5. februar 2013

Vintertræthed. Igen-igen.

Jeg tager 600-700 mg magnesiumtilskud.
Jeg tager 15 ml Multichi energidrik fra Eqology.
Jeg sover godt om natten (vågner ikke så meget).
Jeg har lige pralet over for en veninde, at jeg er frisk, når jeg skal op kl. 5.30-6 om morgenen (og er træt om aftenen - altså et sundt mønster).

Men nu.. NU i denne uge har jeg været monstertræt, når jeg skulle op. Haft svært ved at vågne og ønsket at jeg kunne sove sove sove. Haft svært ved at vågne ordentligt i løbet af dagen. Været træt. Uoplagt. Været monstertræt, når jeg kom hjem. Holdt mig vågen ved at nørde lidt på nettet, men undgår sofaen så længe som muligt, da jeg nærmest bare skal se på den, før jeg er ved at falde i søvn.


Foto lånt fra: Solstraale.


Det er seriøst belastende og det har kun varet i 2 dage..

Jeg tænker, at nu skal jeg da teste paleo for der får mange mærkbart mere energi. Men tanken om kostomlægning gør mig bare endnu mere træt. Kan jeg slet ikke overskue. At introducere nye vaner når jeg er træt er ikke muligt.

Hvordan klarer I jer gennem vinteren?


Min Multichi indeholder:

Konsistensbevarer (glyserol)
Rød druejuicekonsentrat (vitis vinifera)
Schisandraekstrakt (Schisandra sinensis)
Ekstrakt av russisk rot (Eleutherococcus senticosus)
Ginsengekstrakt (Panax ginseng)
Artisjokkekstrakt (Cynara cardunculus)
Kolanøttekstrakt (Colae semen)
Gurkemeieekstrakt (Curcuma longa)
Acaibærekstrakt (Euterpe oleracea bacca)
Mateekstrakt (Mate folium)
Grønn teekstrakt (Camellia sinensis)
Lakrisrotekstrakt (Glycyrrhiza glabra)
Løvetannekstrakt (Taraxacum officinale)
Rosmarinekstrakt (Rosmarinus officinalis)
Kvannekstrakt (Angelica archangelica)
Surhetsregulerende middel (sitronsyre)
Ekstrakt av rød solhatt (Echinacea purpurea)
Tranebærekstrakt (Vaccinium oxycoccus)
Matremekstrakt (Chrysanthemum parthenium)
Ekstrakt av aloe vera (Aloe vera)
Yuccaekstrakt (Yucca brevifolia)
Jernurtekstrakt (Verbena officinalis)
Isopekstrakt (Hyssopus officinalis)
Melisseekstrakt (Melissa officinalis)
Timianekstrakt (Thymus vulgaris)
Sarsaparillaekstrakt (Sarsaparilla radix)
Grapefruktkjernekonsentrat (Citrus paradisi)
Sitronaroma
Søtstoff (taumatin).



2 kommentarer:

  1. Hjælper wake-up light ikke? Men ja, det er træls. Og lige nu er der længe til forår.

    SvarSlet
  2. Lampen har været lagt lidt på hylden, da nogen synes at lyset var mere forstyrrende at blive vækket af end en alarm.. hehe. Og det er jo altid mig, der skal først op.
    I dag var lampen dog igang og det hjalp faktisk. Var ikke så træt. Vågnede før jeg egentligt skulle op. Blev ikke brutalt revet ud af en eller anden drøm. En noget bedre start på dagen.. Så må vi se, hvor længe det holder trætheden væk :-)

    SvarSlet