lørdag den 16. februar 2013

Avoiding discomfort

Jeg indrømmer det. Jeg har det bedst, når jeg har det behageligt. Det skal være rart og jeg søger det rare.

Jeg kan f.eks. ikke lide at fryse (og jeg er kuldskær, så der skal ikke så meget til..). Det må heller ikke være for varmt. 25 grader er rigeligt til mig. Ellers bliver det ubehageligt.
Jeg undgår mange grøntsager, fordi jeg ikke kan lide dem. Eller de bare smager lidt mærkeligt eller knap så godt.
Jeg er konfliktsky (men det arbejder jeg på via body-sds).
Jeg fandt crossfit mægtigt grænseoverskridende i starten. Og virkeligt hårdt. Og ubehageligt.
Jeg synes, det er svært at undvære kage, så det gør jeg ikke.

Bla-bla-bla. Jeg kunne nok blive ved :-)

En veninde gav mig et link til denne side.

"Think about this: many people don’t eat vegetables because they don’t like the taste. We’re not talking about soul-wrenching pain here, not Guantanamo torture, but a taste that’s just not something you’re used to. And so they eat what they already like, which is sweets and fried stuff and meats and cheeses and salty things and lots of processed flour."

Jeg følte mig meget truffet! Hvilket bare betyder, at jeg er nødt til at læse mere på siden. Der er meget at læse, så start her.



2 kommentarer:

  1. Den der svirper her er, at overspringshandlinger er flugt fra det ubehagelige. Hvilket det jo ofte er. Så den overvejer jeg lige...

    SvarSlet
  2. Der er mange interessante ting der :-)Hehe, noget ubehageligt kan blive til en overspringshandling væk fra noget endnu mere ubehageligt..

    SvarSlet