mandag den 12. marts 2012

Gode rygøvelser til mobilitet

Efter en gang hård mobilitet, hvor jeg svedte og prustede og måtte gå ud at stillinger pga. nær-krampe i hoften og stikken i højre håndled, spurgte jeg træneren, om de hårde lænde-øvelser vi havde lavet, var hensigtsmæssige, hvis man have en låst lænd. Det var de. Så dem skal jeg i gang med at lave.

Den ene foregår ved, at man ligger på maven med hænderne ca. ud for brystet. Så bøjer man bagud, mens man kun lige akkurat holder hænderne i gulvet. Det er ikke hænderne, der skal gøre arbejdet. Jeg kom godt nok ikke særligt højt op!

Hun laver også en slags McKenzie-øvelse, men hvor hun flekser fødderne, dvs. tæerne er i gulvet og ikke vristen. Den kan jeg slet ikke finde ud af. Min lænd kan ikke. Heller ikke selvom vi kun er det et par sekunder, før vi går over i hundestillingen. Det er dog ikke en stilling, jeg som sådan vil øve. Ikke som det første i hvert fald.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar