onsdag den 14. marts 2012

Crossfit # 126 @ Trykkeriet tirsdag 13/3-12

Jeg begynder med slutningen, nemlig en man maker tabata. En man maker er sådan en her:

http://www.youtube.com/watch?v=gczI5sINn9U

Der var ikke flere 8 kg vægte, så jeg kastede mig frygtløs ud i tabataen med 10 kg i hver hånd. Det viste sig at være for meget. Jeg kunne i hvert fald ikke løfte vægtene fra gulvet og måtte nøjes med bare at løfte armen. Det blev også en udfordring at få vægtene op i luften og især tilbage igen uden at slingre alt for meget.

Men det var en supersej øvelse! Hård, selvfølgelig, men jeg kunne vældigt godt lide den. Den skal jeg klart prøve igen til Open Gym - med 8 kg.

Før man maker havde vi lavet bænkpres:
5-3-1-20

Træningen foregik i en lille sal og der var kun 4 bænke til holdet, så man var 3-4 om hver bænk. Så nogle af de andre nåede ikke sættet på 20. Ærgeligt.
Jeg nåede det dog. Først tog jeg 5 rep med 20 kg. Der kunne jeg sagtens have taget mere. Det ved jeg, for jeg tog 20 rep med de 20 kg til sidst....
Men jeg har kun lavet bænkpres et par gange før og var forsigtig.
Det blev til:
20-25-30-20

Imellem sættene skulle vi lave max reb pull ups. Der var jeg ikke helt nået til endnu! Så jeg lavede 1 pull up mellem hvert sæt.

2 kommentarer:

  1. Åh, man makers! I det mindste skulle I ikke lave den udgave, hvor man slutter med to overhead lunges. Som om det hele ikke var slemt nok.

    Jeg ville helt sikkert havde problemer med alle dele af øvelsen. Og spejde efter meget små vægte. Hehe.

    SvarSlet
  2. Jeg nåede 8 man makers på de 8 runder.. hehe. Stærkt gik det ikke - især ikke til sidst. Og ja, gudsketak og lov for at vi undgik overhead lunges. Lunges dræber mine ben. Basta.

    SvarSlet