mandag den 5. marts 2012

Mere og mere sart hud

1) Da jeg kom hjem fra 2 måneders rejse, lå der et tykt lag almindeligt støv og dertil et lag håndværkerstøv. 2 dage efter havde jeg et rødt, hævet, nubret udslæt i ansigtet. Mest på kinderne. Det aftog, efterhånden som vi fik støvet af. Dog ved jeg ikke, om det har nogen sammenhæng.

2) Jeg er holdt op med at bruge bodyscrub på mave og over brystet, da jeg altid slår ud der. Det forsvinder godt nok hurtigt igen, men jeg tænker bare, at det er et tegn på, at jeg nok ikke bør bruge det.
Jeg kan heller ikke bruge Suki delicate hydrating oil over brystet. Men der er ingen problemer på resten af kroppen.

Egentlig synes jeg, at jeg er forsigtig, når jeg køber hudplejeprodukter. Hvad jeg nok skal tænke mere over er, at naturlige produkter ikke er nødvendigvis er allergivenlige.
Så min plan er at - så vidt muligt - at gå efter danske produkter der både er svanemærket og mærket med Astma-allergi. Medmindre jeg ved, jeg kan tåle bestemte produkter, f.eks. Organic Pharmacys dejlige double rose rejuvenating face cream..




Ingen kommentarer:

Send en kommentar