søndag den 18. marts 2012

Delevaluering af glutenmål

Faktisk synes jeg, det er gået rigtigt godt. Jeg har ikke overtrådt nogle regler og har ikke savnet noget.

2 x uden mysli: Jeg spiser scrambled eggs 2-4 gange om ugen.

2 x uden uden brød/pasta i madpakken: Jeg tager tun/kyllingsalat med, når jeg har lange dage. Det er mellem 2 og 4 gange om ugen. Tror kun jeg har haft rugbrød med i madpakken en enkelt gang.

1 x fisk: Jeg spiser fisk 1 gang om ugen, men som oftest flere gange. Fiskedagen er som regel laks. Dertil kommer diverse rugbrødsmadder med makrel i løbet af ugen.

1 x aftensmåltid uden stivelse: Som regel på samme dag som fiskedagen. Der er som oftest flere aftensmåltider uden stivelse.

Med en smule planlægning er det ikke så uoverskueligt. Men jeg vil stadig have fokus på de små skridt.

Fra i morgen gælder det:
3 dage uden mysli
3 dage uden brød/pasta i madpakken


Et supplerende mål:
Grøntsager til morgenmåltidet.
(jeg spiser bønner og ærter til mine scrambled eggs, men jeg får ikke nogen grøntsager, når jeg spiser skyr)

Jeg overvejede at prøve glutenfri rugbrød, men det koster jo en bondegård, så det er indtil videre sat på standby!

4 kommentarer:

  1. Super flot Ditte, du er total sej! Det er fedt når man opdager at det slet ikke er så svært at klare sig uden stivelse - godt gået, bliv ved med det :)

    Og som svar på hvad du spurgte mig om med mad og aften træning, så laver jeg maden klar inden jeg tager af sted så den bare skal varmes når jeg kommer tilbage fra træning -og så spiser jeg tre timer før jeg skal træne - det er min taktik :)

    SvarSlet
  2. Den sene aftensmad ligger ikke for tungt i maven? Jeg tænker på.. når det er så tæt på sengetid. (jeg går gerne i seng kl. 22).
    Og tak, Hannah! Jeg elsker stadig pasta, ris, kartofler og godt brød, men det har været rart at opdage, at det ikke var en kamp at skære lidt fra.

    SvarSlet
  3. Tjaaa, jeg går jo i seng lidt senere - men tilgengæld spiser jeg ikke så meget lige efter træning og det kunne jo være et let måltid uden store bøffer og spaghetti i lange baner , men noget kylling/fisk og en god grov salat :)

    SvarSlet
  4. Det må jeg prøve. Det giver unægteligt lidt flere muligheder træningsmæssigt.

    SvarSlet