tirsdag den 25. maj 2010

Barbara

Åh Barbara, du er en værre strid kælling!

I Crossfit har nogle af WOD (workout of the day) navne.. I går lavede vi så den, der hedder Barbara, som går ud på følgende:

5 runder, 45 minutter:
20 pull ups
30 push ups
40 sit ups
50 air squats

3 minutters pause mellem hver runde.

Jeg døde lidt i mine arme allerede da jeg læste på tavlen.. Og så startede vi lige med en en løbetur på 400 meter...

Korrekte pull ups laves ved at hænge udstrakt i barren og så hæve sig op (man må gerne svinge sig op, hvis man kan), så hagen kommer op over barren.
Korrekte push ups er med strakt krop.

Jeg var ok god til at passe på armene og lavede derfor 15 pull ups og 20 push ups i hver runde. Det var så også alt rigelig udfordring til mig..

Pull ups lavdede jeg i nogle ringe, der hang ned fra loftet. Kroppen skal være stiv som et bræt. Jo mere vandret krop, jo hårdere.
Push ups var på knæene.

Jeg nåede 4 (af mine) runder + pull ups + push ups.

Skader: Hudløs omkring mit udstående haleben pga. mavebøjninger og tøj der åbenbart sad og irriterede.

Ømhed i dag: Mest skulderpartiet og til dels arme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar