mandag den 24. maj 2010

For jeg har fået maske på..

Jeg elsker masker. Min hud elsker masker.
Alle burde unde sig selv en rensemaske én gang om ugen og en fugtmaske én (to hvis man har tør hud) gang om ugen.

Lige som alt andet hudpleje er der forskel på kvaliteten i masker.
Den bedste fugtmaske jeg endnu har prøvet er Tromborgs multi vitamin mask.

http://www.tromborg.com/

Det er gelé konsistens, som er nem at fordele på huden og nem at få af igen med vand. Huden bliver gennemfugtet og føles fantastisk bagefter.
Jeg er ikke sikker på at økologi er så højt prioriteret i det produkt (eller hos Tromborg generelt), men det er uden parabener og det værste skidt - så vidt jeg husker.

Den kan købes for 210 kr hos

http://www.greenskin.dk/

og det er alle pengene værd!

Husk i øvrigt at rense huden først.

Lige nu prøver jeg Organic Pharmacys Honey & jasmine mask.
Den er noget fedtet i konsistensen og ikke helt mig. Den skal sidde ca. 20 minutter og skal fjernes med en våd vaskeklud. Men den fugter og er jo ret økologisk pga. Soil Association-certifikatet.

Den kan købes til 399 kr. hos

http://www.pureshop.dk/

En anden - og efter min mening bedre - Organic Pharmacy maske er Flower petal deep cleanser & exfoliating mask. Den renser i dybden og huden føles lækker og ren bagefter.
Man skal dog lige vænne sig til at klaske masken sammen. 2 teskefuld skal blandes med varmt vand (meget lidt af gangen.. vi snakker dråber) til konsistensen er tilpas tyk, så den kan sidde fast på huden i 2-5 minutter. Skylles af med vand eller vaskeklud. Jeg foretrækker dog altid vand.
OBS: Vigtigt at masken ikke sidder længere end max. fem minutter, da huden ellers bliver rød og irriteret - jeg snakker af erfaring...

Masken kan ligeledes købes hos Pure Shop. Den koster 299 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar