mandag den 24. maj 2010

Kartoffelsuppe med lime og koriander

Mmmm.. Jeg bliver lige nødt til at videregive en opskrift på en lækker kartoffelsuppe. Den er fra "Suværene successer - greatest hits med ekstranumre" af Sonja Bock & Tina Scheftelowitz.

Jeg holder mig helst fra madlavning, men den her er så nem at selv jeg kan være med. Og der skal ikke en million forskellige ting i, hvilket ligeledes er motiverende for mig.

700 g bagekartofler
8 fed hvidløg
ca. 2 grønne chilier
6 citronblade (det kunne jeg ikke finde, men det smagte godt uden)
1 spsk smagsneutral olie
ca. 9 dl god grøntsagsboullion
1 spsk friskpresset limesaft
1 potte frisk koriander (eller 1/2 bundt)

Skær kartofler i grove stykker, hak hvidløg groft, hak hele chili fint, skær citronblade i strimler.
Steg alt i olie et par minutter.
Tilsæt vand og boullionpulver.
Lad suppen simre under låg i 1/2 time.
Blend (nemmest med stavblender direkte i gryden) suppen.
Tilsæt limesaft og hakket koriander.
Smag til.
Server med (pita)brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar