søndag den 23. maj 2010

Økologisk solcreme

Det har været sin sag at finde en (mere eller mindre) økologisk solcreme, som var nem at smøre på, trængte hurtigt ind, ikke fedtede, ikke var hvid..

I foråret købte jeg UV Bio faktor 30 hos

http://www.greenskin.dk/

Den er ikke så nemt at smøre på (men det går) og er ikke den hurtigste til at trænge ind (jeg venter gerne mindst 20 minutter med at tage tøj ud over). Den er EcoCert certificeret (mindst 10 % økologi) og er ikke testet på dyr.
Jeg bliver lidt irriteret på den, men nu har jeg jo købt den..

På den anden side, så skyndte jeg mig at købe Green People faktor 25 bagefter (no scent), og den opfylder alle mine krav. Det er den bedste økologiske solcreme, jeg har prøvet! Jeg havde den på i går kl. 15-20 i solen, og den beskyttede fint.

www.greenpeople.dk/

Den står under "Solpleje" på side 2.

Fremover køber jeg kun Green People solcreme.
Basta.

2 kommentarer:

  1. Kan du lave et link til den du købte? Synes nemlig ikke lige jeg kan se en faktor 25 derinde.

    SvarSlet
  2. Solcremen fra Green People er den bedste solcreme jeg har prøvet, både til børn og voksne. Jeg har fundet den hos www.clarashelse.dk.

    SvarSlet