lørdag den 12. februar 2011

Crossfit # 43

Jeg var sååå tæt på ikke at tage til træning i formiddag kl. 10. Men jeg kom afsted og det er jeg vildt glad for!

Det var en god træning, som gjorde mig i godt humør og det hjalp også, at der var blå himmel og sol og jeg lige smuttede forbi en bager og købte 2 muffins.. hehe..

Aner ikke hvad træneren hedder, men jeg havde aldrig set ham før (lagt mærke til ham). Han viste sig at være ganske ok.

Vi startede med ledopvarmning og derefter skulle vi lave cirkeltræning i 15 minutter. Der var følgende stationer, som man skulle igennem 3 gange:
- "maveøvelser med KB" (holde KB tæt på brystet og twiste den fra side til side, mens benene kører modsat)
- overhead squat
- strækøvelser for lår
- roning
- sjipning

OHS var hård både for mine arme og mine lår. Sidstnævnte valgte at begynde at ryste.. Men det var en god opvarmning, hvor jeg fik pulsen op. Til gengæld gik det ikke rigtigt med d.u., så jeg droppede dem og lavede single sjip.

WOD: 100 pull ups på tid

Når man slipper barren, laver man 25 d.u.


MEN da det var et begynderhold og nærmest ingen af os kunne lave rigtige p.u., måtte vi lave individuelle pauser og så sjippe 50 singles i stedet.

Inden da øvede vi os i elastikker. Jeg har jo haft berøringsangst over for elastikker af en eller anden grund. Men den forsvandt helt i dag!
Jeg lavede ca. 100 pull ups (der gik lidt ged i tællingen på et tidspunkt) i forskellige elastikker, hvor jeg tog 10 af gangen.



En af elastikkerne var for svær for mig idet jeg havde svært ved at få hagen op over barren. En anden var for stram og der kunne jeg hverken det ene eller det andet.
Fandt en sort halvbred elastik, der passede til mig. Sålænge jeg altså huskede at strække benet HELT! F.eks. havde jeg pludselig et ben på hver side af elastikken.. Det var ikke lige meningen.

Tror jeg lavede dem 80 % strict. Prøvede på et tidspunkt lidt at kippe, men koordineringen gik ikke fremragende, så det droppede jeg igen.

Brugte al tiden. Tror vi havde 15 minutter.

En enkel WOD lige ud af landevejen.

Så må vi se, om jeg var lige lovlig ambitiøs, da jeg bookede crossfit lørdag (i dag), hatha yoga søndag og crossfit mandag! Måske falder mine arme af i morgen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar