søndag den 27. februar 2011

Crossfit # 47

Opvarmning:
- 400 m roning
- 15 push ups
- 10 atomic sit ups
- 3 skin the cat
- 5 wall climbs (tror jeg nok)
- 25 KB

Man kunne selv vælge, hvor man ville starte og jeg valgte push ups. De gik fint. Ligeledes atomic sit ups (på måtte). Havde aldrig prøvet Skin the cat, men træneren viste forskellige skalerede versioner af øvelsen ved gennemgangen af opvarmningen + var henne ved alle og hjælpe dem igang med øvelsen.

Den er lidt svær at forklare, men den foregår i ringene og den kræver stærk core og god kropskontrol. Vi langsomt og kontrolleret hive knæene op mod hovedet, derefter skulle vi op og hænge udstrakt med hovedet ned af. Så benene langtsomt ned mod gulvet (altså, man kommer hele vejen rundt) og til sidst slippe med hænderne.
Det var vist den skalerede version.



Ved den anden version skal man tilbage igen, når benene har været over hovedet. Agtigt. Igen, langtsomt og kontrolleret. Ahem. Jeg havde størst problemer med starten. At få knæene op til hovedet. Men det gik ok med at hænge udstrakt. Nåh ja, det var også svært at komme kontrolleret ned igen (den anden version).



Wall climb var en modbydelig øvelse, hvor man ligger i push up position med fødderne mod en væg. Så kravler man langsomt op af væggen med fødderne og rykker samtidig hænderne ind mod væggen, så man til sidst står på hænder op af væggen. Bare lige med ansigtet mod væggen. Hehe. Det var vildt hårdt for både arme og core.

Wod: Dødløft:
10-10-10-10-10

20-25-30-35-30

Der var meget fokus på teknik og mindre på vægt i dag, hvilket var rart for mig. Synes det gik lidt bedre end sidste gang med dødløft. Stangen blev inde ved kroppen og jeg brugte benene lidt mere denne gang.

Da min svigerinde ikke nåede det sidste sæt, gik vi efter holdtræning op til Open Gym. Aktive os! :-p Vi nåede også at lege med pull ups i elastikker og øve double unders. I alt var vi nok til O.G. en halv time.

Træningen var i går formiddags og i dag har jeg ømme især skuldre, men også baglår og ryg....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar