mandag den 14. februar 2011

Crossfit # 44

Opvarmning:
500 m roning eller 2 min sjip

Derefter:
21-15-9 af
OHS med træpind
Goodmornings
Hollow rock
KB

Jeg valgte sjipning (med et lidt for langt sjippetov).
Kunne godt mærke i mine lår, at de havde været til yoga i går, men det gik da ok med OHS. Fik at vide at jeg skulle samle skulderbladene mere, spænde mere i maven og have hagen lidt mere frem.



Hollow rocks var en værre øvelse, hvor man ligger på ryggen som en spændt bue og så vipper frem og tilbage. Den er hård ved mavsen!

Ved KB (12 kg) skulle jeg huske at overkroppen skulle holdes stabil. Jeg havde åbenbart tendens til at stritte for meget med rumpetten, når KB var nede.

Jeg kan egentligt meget godt lide denne træner. Han kommer altid rundt og retter på alle. Fortæller hvad man gør forkert og hvordan man i stedet skal gøre.

WOD: Dødløft
Jeg tog ca. 35-40-45-50-45

Men jeg kegler rundt i hvor meget jeg har på af vægt, så det er ikke helt præcist. Dog var min max 50 kg.



I starten lavede jeg forkert teknik, hvor jeg strakte knæene og så løftede, dvs. brugte ryggen alt for meget (fordi jeg er smidig i benene). Træneren kaldte det stripper-dødløft.. haha! Nåh ja, og så svævede strangen ALT for langt væk fra kroppen. Fy!

Man skal løfte knæ og skuldre samtidig (har en anden træner også sagt), og da jeg først fik det ok på plads, kunne jeg også løfte mere. Men kom ikke op på 55 kg, som er min PR. Hm.

Nu skal min krop lige hvile lidt, så den er klar til morgen-iyengar-yoga onsdag kl. 7.30....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar