lørdag den 9. juni 2012

Mere mobilitet end crossfit

Den sidste tid har jeg ikke været meget til crossfit pga. min ryg. Til gengæld har jeg så været en del til mobilitet. I denne uge var jeg tirsdag i Kirken og torsdag i Trykkeriet.

Mobilitet gør at jeg får rørt mig bare lidt og holdt min smidighed ved lige + de andre bonus ting (f.eks. balance, styrke). Men det er også nemmere for mig at gå ud af svære øvelser ved mobilitet end ved crossfit. Ved mobilitet holder jeg bare en pause eller skalerer øvelsen.






Til crossfit skal jeg have alternativer og jeg ved ikke altid, hvad min ryg kan den pågældende dag. Jeg kan ikke lide at stå og sige: Jeg kan ikke lave den øvelse pga. min ryg x 5, fordi alle de øvelser som træneren viser er nogen, jeg ikke kan lave. Nogle dage er det også sværere for mig at måtte skalere mere end ellers. Man vil jo gerne give den gas, når man - endelig - er der.

Så jeg veksler for tiden mellem:
- en masse mobilitet de dage jeg kan.
- droppe crossfit helt
- tage til crossfit og tage den med ro og skalere ekstra meget


Min kondition er helt sikkert helt i bund nu.... hehe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar