søndag den 9. december 2012

Slut med crossfit?

Mit årsmedlemsskab (ubegrænset træning) hos Crossfit Copenhagen løber stadig, selvom jeg kun kommer forbi til mobilitet 1-3 gange om ugen.

Der er lidt berøringsangst, men jeg kan mærke, at jeg er nødt til at forholde mig til, om jeg skal fortsætte mit medlemsskab. Under alle omstændigheder skal det ned på det begrænsede medlemsskab, da jeg aldrig kommer op på 4 gange mobilitet om ugen. Jeg er simpelthen for kræsen med trænerne og dertil kommer lidt dovenskab og andre kedelige faktorer.



På nuværende tidspunkt har jeg ingen idé om, hvornår - eller hvorvidt - jeg kommer i gang med crossfit igen.  Det er en tanke, jeg før ville have meget svært ved at holde ud, men nu er lidt bedre i stand til at håndtere. Sidste crossfit-hold var 24. juni, så jeg har haft en del tid til at vænne mig til ikke at træne crossfit. Fysisk og mentalt. Men dermed ikke sagt, at det ville være nemt at afslutte mit medlemsskab. Det vil stadig gøre lidt ondt. Det vil stadig være svært. Det vil stadig være svært at erkende, at det måske ikke lige var det, jeg skulle alligevel.

På den anden side, så kan jeg jo mærke, at det ikke er så vigtigt med crossfit. Hele processen via body-sds med at komme i kontakt med min krop og med mine følelser har efterhånden været medvirkende til at det er nogle andre ting, der betyder mere. Som jeg har lyst til at udforske mere og prioritere højere. Så er det ikke så vigtigt, om jeg er stærk, om jeg kan løfte mange kg, om jeg er hurtig (det er jeg så ikke.. haha..) og hvor mange chin ups jeg kan tage. Forstået på den måde, at det kan jeg altid vende tilbage til, når min krop og min psyke er klar til det.



Det virker bare som om, at det er yoga - og især det mentalte aspekt af yoga - der skal udforskes. Der er noget, der tiltrækker mig og som virker sundt og godt for mig lige nu. Jeg ved ikke helt, hvad det er jeg søger, men det er nok noget i stil med anerkendelse og accept af min krop og mig selv. Ro. Identitet.





Man kan vel sige, at jeg søger efter at forbedre min mentale sundhed ligeså meget som min fysiske sundhed. Det lyder nok lidt langhåret at man skal i kontakt med sine følelser. At man søger indre ro. Men jeg er sikker på, at det er det jeg skal. Jeg søger noget. Og det er ok, at jeg ikke helt ved, hvad jeg søger (ville min body-sds mand sige).



Psykisk sundhed er ligeså vigtigt som fysisk sundhed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar