søndag den 16. december 2012

Nalini Hot Yoga # 2

Kl. 9.30 var jeg igen klar til en gang Nalini Hot Yoga på Christianshavn. Det var et stykke tid siden, jeg havde svedt til yoga og det passede fint med at vinteren var kommet og jeg havde brug for bare at koble helt af. I ved, mange ting der gjorde at det var godt med en hot yoga-klasse lige i dag.



Det blev en dejlig time. Jeg svedte som en lille hest og kunne komme dybere ud i nogle stillinger. Især var det  rart at se i spejlet at min ryg i visse stillinger var mere ret, end jeg troede. Dertil kom at underviseren, Hanne, var dygtig og behagelig. Hun var tydelig og klar, men uden den kommanderende tone man finder hos Bikram Yoga. Hun viste alle øvelser og gav altid skaleringsmuligheder, så alle kunne være med ("Hvis det strammer her, så bliver man bare her. Ellers kan man gå videre og gøre sådan og sådan.."). Og så kom hun rundt og rettede. Ofte. Og det var gode præcise rettelser.



Undgik ikke lidt kvalme og hovedpine i slutningen af timen. Og jeg finder det stadig mystisk, at de begynder at lufte ud i lokalet, før timen er ovre. Og når man kommer ud fra varmelokalet til "loungen", så er der åben dør, så man får et kuldechok.

Men det kan jeg godt tilgive dem. Overvejer at købe klippekort. Skal ikke gå fast, men tænker at det kunne være rart med hot yoga engang imellem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar