tirsdag den 11. december 2012

Afprøvning af Philips Wake-Up tidlig morgen

Sponsoreret indlæg

Jeg sover ikke så godt for tiden. Vågner en masse gange og drømmer urolige drømme. Tager stadig magnesium-tilskud (ca. 600-700 mg), men lige for tiden hjælper det ikke. Det påvirker åbenbart også min søvn, at jeg ved at jeg skal vækkes af noget andet, end jeg plejer. Det gør mig lidt urolig og nervøs og jeg havde da også sat min almindelige alarm som backup.. Hvis jeg nu ikke skulle vågne af lys og fuglefløjt..

Derfor ved jeg ikke helt, om jeg nu vågnede af lyset eller af en urolig søvn. Under alle omstændigheder var det dog - som ventet - super rart at der var dejligt lys (sat til 30 minutters stille og rolig "solopgang") og fuglefløjt og ikke en HØJLYDT alarm, der vækkede mig helt. Jeg skal dog vænne mig til det store display, der lyser op i natten. Har jo ellers læst, at man helst bør sove i et helt mørklagt rum.

Men det kan være at "vågne blidt til lys" trumfer "sove i helt mørklagt rum"?

Man kan i øvrigt sætte solopgangen til at vare f.eks. 20 minutter, hvis man synes at en halv time er for længe. Der er også muligt at vågne til radio, hvis man foretrækker det fremfor fuglekvidder :-)

Jeg ser frem til at teste lampen masser af gange!

4 kommentarer:

  1. Det lyder betydeligt mere behageligt, end hvad jeg vågnede med i dag, en alarm med et virkelig højt klaverspil. Glemte vist lige at skrue ned for den inden jeg gik i seng .. :(

    SvarSlet
  2. Ja, i dag brugte jeg almindelig alarm og fik som sædvanlig et chok, da den gik i gang. Synes det er lidt træls at starte dagen/morgenen med hjertebanken.. haha.

    SvarSlet
  3. Vågner du seriøst med et "chok" hver dag? Og decideret hjertebanken? Det er da for vildt! At vågne så brutalt efter mange år med vækkeure.

    Det har jeg heldigvis aldrig oplevet. Til gengæld er det klassisk, at hvis jeg skal op på samme tidspunkt hver dag, begynder jeg at vågne af mig selv før alarmen. Det er dæleme ret træls, når du skal op kl. 5 hver dag og så vågner uden alarm kl. 4.50 eller 4.53. Selvfølgelig meget rart på den måde at undgå alarmen, men det er 7 minutter, hvor jeg kunne sove. :)

    I øvrigt har jeg flere gange med succes "programmeret" mig selv til at vågne. Fx messet "jeg skal op kl. 6" en håndfuld gange, lige inden jeg sover. Og det har altid virket. Jeg vågner præcis på det tidspunkt, jeg har "programmeret" mig til.

    Risikoen for, at det en dag glipper, er selvfølgelig altid til stede. Hvorfor jeg altid har alarm alligevel. Men på vigtige dage, hvor jeg absolut ikke må sove over mig, bruger jeg både alarm og selvprogammering. :)

    SvarSlet
  4. Hehe, det er lidt afhængigt af om jeg drømmer. Og hvad jeg drømmer. Efterhånden har jeg dog lært at skrue lidt ned for lyden. Den kan dog stadig forskrække mig :-)

    På hverdage står jeg op kl. 5.30 eller kl. 6. I weekenderne hvor jeg sover uden alarm, sover jeg gerne til 8.30-9.30 stykker.

    Sjovt med "programmering". Det må jeg prøve en dag :-) Vildt at det virker. Især om vinteren hvor mørket bare kan påvirke.

    SvarSlet