tirsdag den 17. september 2013

Mørkets påvirkning

Efter en lang dejlig sommer, må man vist til at se i øjnene at efteråret nu ikke er til at komme uden om.

For mig betyder efterår (og efterfølgende vinter): Mørke og kulde.

Allerede nu kan jeg mærke, at det er betydeligt sværere at vågne om morgenen, når der ikke er skønt morgenlys. Nogle gange betyder det, at jeg nogle dage føler, jeg aldrig rigtigt vågner.

Kulde.. brr.. Jeg er forholdvis kuldskær. Jeg kan selvfølgelig pakke mig godt ind, men jeg bliver lidt langsommere, lidt mere modvillig og lidt mindre fornøjet, når det er koldt.

Så har jeg slet ikke nævnt, hvad overskyet og generelt mørke bare gør ved mit humør. Jeg bliver ikke vinterdepressiv. Så slemt er det ikke. Men det påvirker mit humør. Blå himmel og sol gør mig bare automatisk gladere end .. mørke..


Hvordan klarer du dig igennem efteråret og vinteren?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar