torsdag den 12. september 2013

1200x summer edition # 5 mandag 9/9-13

Dagen efter træning i mandags havde jeg simpelthen så ondt i mine balder... Som i: jeg skulle bare tænke på dem, så gjorde de ondt.. haha.

Vi lavede en del af sådan noget her i forskellige variationer:


Vi øvede os også i at lave høje knæløft.. agtigt. Med blød landing. Med korrekt armbevægelse. Først på stedet. Siden i løb.

Da jeg gik til crossfit, lavede jeg nogle gange box jumps. Udover at de virkelig udfordrede min kondition, så kunne jeg heller ikke lande BLØDT. Mit hop sagde bare BANG tungt på boksen. Hver gang. Jeg kunne ikke finde ud af, hvordan jeg skulle lande så stille som en fjer. Mine ben ville ikke. Eller mine fødder. Eller min hjerne.

Hos Anna laver man ikke box jumps. Det kunne hun aldrig finde på at sætte os til. For at kunne lande blødt på en box, skal der være andre ting i orden først. Det er det vi øver. Basale ting. Grundlæggende ting.

Når jeg skriver om træningerne, så lyder det måske lidt kedeligt og ikke udfordrende nok. Det er nok fordi, jeg ikke er god nok til at beskrive dem.. hehe. Men jeg lærer noget. Jeg bliver guidet igennem og hun holder øje med, at det ikke går for hurtigt.

Til crossfit blev jeg seriøst bare kastet ud i det. Jeg kom fra stort set ingen træning i mange år til .. crossfit. Det var et meget stort spring og min krop var nok ikke klar til det. Så det jeg laver nu er at begynde lidt forfra. Eller ikke helt forfra. Men der er nogle basale bevægelser og øvelser, jeg har brug for at lære, før jeg evt. kaster mig over mere avancerede øvelser/træning.

Nogle spørger måske: Hvad med konditionen? Jeg har fået pulsen lidt op nogle gange. Ganske kortvarigt.
Anna sætter os ikke til at løbe. Der kan gå så mange ting galt, hvis man ikke er vant til at løbe og hun vil godt "bygge os forsvarligt op" først. Desuden er hun ikke stor fan af løb som i: Løbe 5 km på 30 minutter. Hun er mere til sprint. Men det er vi ikke klar til - endnu.

Hvis man ikke har træning længe, aldrig rigtigt har trænet, føler man mangler noget grundlæggende i bevægelse/træning, kæmper med motorikken eller lignende, så tror jeg at 1200x summer edition er et oplagt valg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar