torsdag den 29. december 2011

Opdatering fra New Zealand I


22/12: (ankomst Auckland)
Mmmm.. kager:


Man skal ikke tage til hård workout 2 dage før, man skal flyve om på den anden side af jorden. Jeg siger det bare. Flyturen i sig selv skal nok give kroppen nok at brokke sig over, så der er ingen grund til at belaste den yderligere med ømme muskler fra 150 wall balls….

Til gengæld må man godt spise dejlig dejlig vietnam-mad i en foodcourt! Både frokost og aftensmad.



23/12:
Dårlig brunch:



Lidt overamtibiøst troede jeg at jeg kunne tage på Coast to Coast Walk i Auckland, dagen efter vi landede. Turen var på 16 km i bakket terræn (der er mange bakker). Men så blev jeg så meget klogere. Efter ca. 8 km – heraf turen op til Mt. Eden, hvorfra der var en flot udsigt over Auckland – måtte jeg give op og tage hjem – i en taxi!. Jeg måtte indse, at med en december med sparsom træning, stadig rester af jetlag og at generelt bare ikke vant til gåture i bakker, var det en for stor mundfuld.

Dertil nåede jeg at blive rød af den skrappe NZ-sol på trods af faktor 30 og en temperatur på under 20 grader. Hm.

Mht. mad i Auckland, så kan jeg stærkt anbefale food court’en Food Alley i Albert St. Der er mange slags asiatisk mad, som er billigt, godt og med kort ventetid. Jeg forelskede mig i en vietnamesisk biks og i løbet af 2 dage, var jeg forbi 4 gange.. hehe. Og de 3 af gangene bestilte jeg Chicken noodel soup. En stor portion koster ca. 10NZ$.
Er man en trofast og loyal kunde - som mig - så får man gratis mad:



Der er mange asiatere i Auckland (både studerende og immigranter), hvilket afspejler sig i madudvalget. Er du til asiatisk mad, så er det slaraffenland!

24/12: (ankomst Whangarei)
15 push ups og 20 air squats fordelt over hele dagen.
Min morgenmad de næste par dage: Greek lite (græsk agtig youghurt) med lidt sirup.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar