lørdag den 10. december 2011

Manuel behandling

Endelig var det tid til 1 times manuel behandling som jeg havde købt gennem Downtown. Det foregik i Kropsinstituttet i Studiestræde 14a.

http://www.kropsinstituttet.dk/

Sådan en behandling bestod af samtale, tests, øvelser og manipulation.

Mit fokus var ryggen, hvor jeg før har haft problemer og hvor jeg jævnligt mærker træthed efter job, hvis jeg har løftet for meget og/eller forkert.

Han testede mit bækken, som viste sig at være lidt låst fast i venstre side.

Min lænd er stiv og låst og mangler bevægelighed. Den var så låst, at den var lige på grænsen til at nyt hold i ryggen! Ikke lige den bedste nyhed at få. Jeg fik nogle øvelser, bl.a. McKenzie, som jeg skulle lave tit.

Næste problemområde var mine baller, som var megaspændte og hårde som stål (på den kedelige måde).. Jeg lå på maven, mens han borede albuen ned i mine baller på udvalgte steder. Man skulle bide det i sig, så længe man kunne, selvom det ville gøre ondt. Så jeg hverken råbte eller noget. Til gengæld prustede jeg og stønnede jeg og begyndte at svede som en hest. Hold op, det gjorde naller! Han sagde bagefter, at det var så spændt, at han burde have haft albuebeskytter på... haha!

Løsning: Stor fokus på balle-afspændingsøvelser.

Jeg kunne vældigt godt tænke mig at få en behandling til, når jeg kommer tilbage fra New Zealand - også selvom 55 minutter koster 600 kr. Det er det værd.

Han er superdygtig og man føler sig ikke hægtet af på noget tidspunkt.

OBS: Behandling foregår i strømper og undertøj.

OBS: Det er ikke en wellness-behandling. Han tager fat og det knækker og rykker og gør ondt.







2 kommentarer:

  1. Jeg har prøvet noget lignende der hedder body-SDS og en anden behandling hos en lægeuddannet manuel mediciner, det er virkelig noget der virker man bliver sat på plads og afspændt og fuldstændigt mørbanket. Det virker hver gang jeg går i stykker :)

    SvarSlet
  2. Hos Kropsinstituttet kan man også få body-SDS behandling. Kunne jeg sagtens finde på at prøve en dag :-)

    SvarSlet