tirsdag den 9. oktober 2012

Slip slikket!

Umahro Cadogan og Lone Rasmussen - førstnævnte er også med på Bodyschool-projektet - har netop udgivet bogen Slip slikket.
Du kan læse mere om det her.

De holder også foredrag om det i København 11/10 kl. 18.30-20.30 , hvilket jeg såmænd godt gad overvære. Jeg har jo lidt problemer med slik og kage og den slags søde sager..

Foredraget koster bare den nette sum af 450 kr og det synes jeg personligt er lige i overkanten.

Foredraget indeholder:

"UMAHRO fortæller om den fysiologiske baggrund for trangen til sukker- og fedtrige fødevarer, bl.a. reptilhjernens betydning og noget om blodsukkerstabilitet.
Det gør dig i stand til at gennemskue, hvad dine cravings i virkeligheden er udtryk for.

LONE fortæller, hvordan hun over en periode på 10 år overkom et kraftigt madmisbrug med overspisning og voldsomme ædeorgier, og dernæst hvordan mødet med Umahro fik den sidste brik til at falde på plads i 'mad-puslespillet'.

Derpå får du nogle helt konkrete og brugbare værktøjer, som du kan bruge til at:
- miste lysten til at spise det slik, selvom du godt kan lide det (jo, det kan lade sig gøre).
- bruge slik som et redskab til at øve dig i at vælge bedre for dig selv på alle andre af livets områder og opøve en selvkærlighed, som gør det muligt for dig at slippe slikket uden kamp.

Dernæst tager Umahro biokemi-hatten på og “demonterer” Lones (og måske dit) tidligere yndlingsslik:
Vingummier, billig chokolade, citronmåner, tivolistænger, skumfiduser, billige flødeboller, sodavand, lakrids, bolcher, billig is og mange andre sager fra kioskens slikhylder.
Demonteringerne viser dig PRÆCIS, hvad der gemmer sig bag de kryptiske navne på varedeklarationerne.
Eksempelvis er det samme ingrediens, der får SKUMSLIK til at blive elastisk og TAPET-KLISTER til at være klistret !!

Afslutningsvis får du SMAGSPRØVER på de nemme opskrifter fra bogen, som alle - også de køkkenudfordrede - selv kan lave."

For eventuelle interesserede kan man købe billet her og det foregår på Onkel Dannys Plads, Halmtorvet 13C, Vesterbro.

3 kommentarer:

  1. Jeg vil godt nok hellere vente til jeg kan købe bogen eller evt. låne den. Det er virkelig et dyrt foredrag !

    SvarSlet
  2. Enig med Stine. Jeg venter også, til jeg kan kigge i bogen. 450 kr er pebret!

    SvarSlet
  3. Ja man må sige han forstår at presse citronen... jeg er sikker på at han laver en røvfuld youtube video man kan se der fra efterfølgende...

    SvarSlet