fredag den 19. oktober 2012

Body-sds # 6

Er stadig lidt svimmel...

Jeg har haft lidt tilbagefald den sidste uges tid, hvor højre ben har gjort lidt ondt og hvor jeg har haft en uro/snurren/mild smerte i hofte/balle/lænd. Det har medført en smule frustration. Men tilbagefald var helt normalt, sagde han. Min udvikling havde været meget linæer, og det var ikke almindeligt at den blev ved med det.

Under behandlingen fik jeg først krampe i højre fod, mens jeg lå på ryggen. "Her er en udfordring til din kropsbevidsthed, da du skal forsøge at slappe af i resten af kroppen, imens krampen går i sig selv." Jo tak, det var en udfordring. Da jeg lå på maven, fik jeg så endnu en krampe i først højre fod og lige derefter i venstre fod....

Nåh, nu har jeg brugt de 5 behandlinger, jeg havde investeret i og var spændt på, hvad han ville sige til det hele.

Vi aftalte at jeg købte 5 behandlinger til, men hvor der var fokus på det mentale/psykiske aspekt mere end det fysiske, idet det var meget bedre. Han var med andre ord nået igennem det første lag og kunne nu trænge ind i nogle af de mentale rum.

Jeg trak vejret bedre, jeg var mere afspændt, jeg var bedre til at håndtere smerte og min krop affjedrede meget mere end i starten af forløbet. Han var kommet igennem det, som han mente crossfit havde gjort ved min krop.

Crossfit var dog stadig ikke nogen god idé - ej heller lidt roning som konditionstræning som jeg ellers forsigtigt foreslog - men yoga/mobilitet og body-sds grundtræning/cufei eller pafei var helt i orden.

Tanken om at have fokus på det mentale/psykiske er i sig selv lidt angstprovokerende, men jeg er overbevist om, at det kun er godt for mig og min behandler er klog, ved hvad han laver og kan hjælpe i processen. Han siger at der kommer fokus på kontrol. Ikke som i kontrolfreak og have styr og systemer og vide alting, men mere at være kontrolleret som i hæmmet/kejtet/genert og ikke give slip og slappe af.

Han vil også ind om konflikthåndtering, idet jeg er mægtig dårlig til konflikter. Her mener han, at jeg - fordi jeg ikke har styr på det ydre/sociale - stiver mig selv af indvendig. Altså spænder og får et spændt kropssprog. Jeg synes, der lyder vildt spændende, en del skræmmende, men også vigtigt og noget, jeg vil blive glad for i længden.

Ha, så kom der også et mere personligt indlæg på bloggen! Der kan man bare se. Ikke helt planen, men ellers kan jeg ikke helt forklare, hvad body-sds går ud på og hvad jeg kan lære af det og hvordan tingene hænger sammen.

2 kommentarer:

  1. Personligt rocks. Og indlægget læses slet ikke så personligt, som du nok føler det. :) Desuden er det sikkert en meget god lille øvelse i forhold til den kommende retning i din Body-sds-behandling. Som jeg glæder mig til at høre om - eller læse om her.

    SvarSlet
  2. Du har ret. I det hele. Jeg kunne så nemt have fravalgt flere behandlinger og beholdt fokus på det fysiske. Det andet er en udfordring, men uden tvivl ganske sundt for mig.

    SvarSlet