mandag den 15. oktober 2012

Bikram yoga # 4

Kl. 6.30 var jeg i gang med min 4. Bikram yoga-time. Normalt er der mange på holdet, 15-25 har det vist været de andre gange, jeg har været der. I dag var vi så kun 5, hvilket betød at man ikke kunne gemme sig...



Plus:

- meget præcise rettelser
- ingen kvalme eller hovedpine eller jeg-er-ved-at-dø-af-sult
- opmærksomhed til hver enkelt på holdet
- hensyntagen til min ryg
- tips til øvelser, som jeg ikke har fået før, f.eks. at det er bedre at være i starten af en stilling og kunne holde den, fremfor at gå videre og så måtte gå ud af den
- der var mere hårdt-på-den-fede måde end hårdt-på-den-ufede-måde
- det var benhård træning i 1,5 time
- underviseren var mindre kommanderende i tonen end nogle af de andre, men er den der har presset mig mest indtil videre

Minus:

- det var benhård træning i 1,5 time
- det var stadig øvelser, jeg måtte lave meget forsigtig eller helt droppe, f.eks. en hurtig sit up fra udstrakt stilling på gulvet (strakte ben). Den kan min ryg slet slet ikke lide og jeg kan ikke engang komme halvt op.
- bliver stadig svimmel efter timen
- det var så hårdt, at jeg springer over i morgen!.. haha.



Bonusinfo:

Jeg har endnu ikke oplevet at få undervisning på dansk. Kun engelsk. Dertil kommer fornemmelsen af et ret internationalt miljø, idet der ofte høres engelsk i loungen og i omklædningsrummet. Det kan jeg egentligt meget godt lide.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar