tirsdag den 14. maj 2013

Kvalitetssøvn og god energi

.. er vigtigt når det gælder sundhed. I hvert fald min sundhed.

Når jeg er træt, sådan rigtigt træt hvor jeg lyst til at kollapse på sofaen kl. 17, så craver jeg sødt og salt i helt ustyrlig grad. Jeg har bare SÅ MEGET LYST TIL kage og chips og slik og is! Hold nu op. Derudover bliver jeg lidt ynkelig og synes også at jeg har FORTJENT kage og chips og slik og is, fordi det jo er synd for mig.

Jeg synes ellers jeg sover ok. Er ikke oppe at tisse. Nogle aftener er jeg i seng allerede kl. 21.30, fordi jeg er så træt. Står op kl. 5.30-6 på hverdage. Tager 4 Solaray magnesium-piller om aftenen. Tager 15 ml. Eqology multichi (godt for energi og fordøjelse) hver morgen.

Dog kunne med fordel forbedres:

- helt mørkt soveværelse (der skimter lidt lys ind under gardinet)
- slukke pc/smartphone 1 time før sengetid (og ikke et kvarter før, som jeg forsøger at praktisere nu - hvilket er en forbedring i forhold til at lege med smartphone lige før jeg skal sove. Altså slukke og så sove)
- ikke se tv 1 time før sengetid (den får jeg rigtigt svært ved, da tv/serier er det eneste jeg kan, når jeg er rigtig træt)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar