tirsdag den 7. maj 2013

Gymnastics # 2 i Centralen

På programmet tirsdage i maj er:
- Front lever
- Pistols
- Kipping pull ups

Alle 3 svære avancerede øvelser og jeg var forberedt på en masse skalering :-)

Først opvarmning: Frem og tilbage i salen vha. forskellige benøvelser, bl.a. bearcrawl (nem for mig), spiderman (fatter hat og briller), hindu-push-ups-hop-hen-i-squat m.m.

Front lever er ikke for begyndere:

Foto lånt af: Athlethe


Så os andre prøvede måske enten med elastikker (en grøn for mit vedkommende), eller med det ene ben bøjet og det andet strakt eller en slags chest to knees (prøvede jeg først, men den er seriøs også svær for mig..!)

Foto lånt af: Alkavadlo


Pistols kunne man lave almindelig:

Foto lånt af: Rivernorthcrossfit


Eller på en boks.

Foto lånt af: Crossfiteastdecatur

Eller støtte sig f.eks. til ringe (gjorde jeg)
Jeg havde lidt problemer med at komme til at støtte FOR meget i ringene og til sidst gik jeg over til at støtte med en hånd på en bænk.

Vi skulle lave

5 runder af:
- 5 reps/5 sek. fron lever
30 sek. pause
- 5 pistols med hvert ben
60 sek. pause

Jeg tog dog med med reps og tid rimeligt roligt, da jeg havde rigeligt problemer med teknikken trods kraftig skalering.

Kipping pull ups var også en svær øvelse. Jeg brugte mest tid på at få gang i svinget vha. skuldre og hofte. Nogle gange kom jeg næsten op og dumpede så straks efter lige ned igen... Her skulle jeg prøve at svinge ekstra aggressivt med benene frem. Timing er vigtig og det er det næste, jeg skal arbejde på.

Da vi havde lidt tid til overs, mente træneren at vi lige kunne lave en hollow rock-tabata.

Foto lånt af: Runningcompetitor


Min lænd brokkede sig efter 2 runder og så fik jeg lov til at lave en slags aktiv planke, hvor arm og ben løftes op til vandret.

Her kunne jeg mærke, at jeg skal blive endnu bedre til at mærke efter og ikke mindst respektere hvad jeg mærker. For min teknik blev skæv og grim og dårlig efterhånden som jeg blev træt. Da jeg ville hvile lidt, kunne jeg høre ham råbe "Bliv ved!" og det gjorde jeg. Jeg ville klart have fået mere ud af en almindelig planke med god teknik end det her.

Huskeliste til mig selv:
- Fortælle træneren om evt. skader/skavanker i starten af timen
- Lytte til min krop - og ikke til træneren (når det gælder smerter etc.)
- Huske at jeg ikke har lavet de gymnastiske øvelser i mange måneder og jeg skal lægge egoet på hylden og gå forsigtigt frem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar