onsdag den 29. maj 2013

1200x # 2 23/5-13

Lidt anderledes opvarmningsøvelser end sidste gang, bl.a. fodøvelser. Vi blev spurgt til eventuelle skader og jeg har på fornemmelsen at hun indretter opvarmningsøvelserne efter det og selvfølgelig holder øje med det gennem hele timen.
På et tidspunkt i opvarmningen gik hun rundt og prikkede/mærkede os på ryggen. Til mig sagde hun at jeg var stærk i øvre og nedre del af ryggen, men skulle have fokus på den midsterste del. Nu kan jeg ikke huske, hvilke øvelser vi mere lavede men det var noget med at runde ryggen og der kom hun hen og satte fingeren på det omtalte område og sagde jeg skulle presse det ud-ud-ud-ud.

Jeg havde taget 8 kg frem, da jeg troede vi skulle lave Turkish get ups igen. "Hvad er det for en lille kugle?", spurgte hun med et smil. Hehe.



I torsdags skulle vi dog lave dobbelt goblets squats og en slags renegade rows.

Goblet squats lavede jeg med 12 kg i hver hånd. (skulle holdes i et clean-greb).

Foto lånt af: Fitbomb


Det var tungt, men jeg tog ikke mere end max 5 gentagelser af gangen. Langsomt ned og eksplosivt op.

De der renegade rows var ikke de almindelige. Vi stod i en bredstående. Den ene fod lidt foran den anden (så de ikke stod på linje). Forreste ben bøjet. Højre arm hvilende på højre lår. Kb i venstre hånd. Eksplosivt op og så ned på 6. Derefter ned på 4. På 2. På 1. Altså hurtigt op og så ned mens man tæller 6-5-4-3-2-1. Langsomt og kontrolleret.

Jeg fik sved på panden!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar