fredag den 17. maj 2013

Nu har jeg købt 7 x 1200x-hold..

Ja. Jeg har gjort det. Jeg har kastet hele 2625 kr. efter Anna Bogdanovas 1200x hold.
Det betyder 1 træning om ugen i 7 uger.

Er det dyrt? Ja bestemt hvis man sammenligner med almindelig holdtræning i fitness centre, ja også sammenlignet med crossfit. Men nu var jeg simpelthen nødt til at finde ud af om hun er pengene værd. Hvorfor kvinder bliver ved med at hoppe fra forløb til forløb hos hende. Hun må jo kunne noget. Noget mere end nogen andre eller andet.

Så min motivation er nysgerrighed. Hvad er det, hun kan?
Dernæst har jeg fulgt hende tæt i et par år og synes hun skriver interessante ting om træning og kost. Ting der giver mere og mere mening for mig. Hun har desuden et solidt cv og en god portion erfaring.

Du kan læse et blogindlæg af en deltager på et af Annas andre hold (holdet der hedder 1200), lige her.


Hun skriver bl.a. om Annas tilgang til træning og kost:
"Jeg har brug for hjælp, og det får jeg på 1200-holdet – tilpasset mig, i de rette doser og på den rigtige måde.
Annas filosofi er, at forandring kræver passende forstyrrelser, dvs. at vi tager små skridt, og ikke skal ændre det hele på én dag.
Det er så oplagt at tænke: ”ja ja, lad mig nu bare se at komme i gang. Fra i morgen vil jeg spise sundere, træne mere, gå tidligere i seng, spise kosttilskud [indsæt-selv-noget-du-ved-du-burde-gøre-anderledes]“
Men altså, den strategi har jeg prøvet mange gange, og det virker slet ikke for mig.
Og som jeg har det nu, ville jeg slet ikke orke at skulle ændre på alt.
De små skridt er også med til at gøre, at jeg opnår større tillid til mig selv og min evne til at passe på min krop, fordi jeg ser, at jeg godt kan overkomme små skridt mod mit mål om at få en sundere krop."



Sidst, men ikke mindst så er jeg ved at finde et alternativ til crossfit. Gymnastics holdene er sjove og gode, men jeg ved ikke, om de er nok i længden.

Bonus: Det er bare fedt at træne med kettlebells!


Foto lånt af: Spartanintraining



I Annas beskrivelse af 1200x-holdet giver det især mening for mig med:

- "har indset, at du simpelthen ikke får trænet på egen hånd, dér hvor du er i dit liv lige nu

søger efter en effektiv træningsform, der styrker dig og efterlader dig med mere energi, frem for træt ind til knoglerne, øm i dagevis og badet i sved…


øger et alternativ til traditionelle militaty-style holdtimer, hvor succeskriteriet er, at du kommer ud af timen kravlende og gennemblødt – og bruger resten af dagen på at slikke sår og ønske du kunne ligge dig ned under 

et skrivebord og sove.


kan træne igennem uden at få en overbelastning eller en skade, træne udenom dem eller træne dem væk

tilpasser din træning dagsformen (nej, du skal ikke gennemføre det planlagte træningspas til punkt og prikke, hvis du har sovet elendigt i nat!)

Og du vil forhåbentligt for altid få udryddet dårlig samvittighed over i ny og næ at stoppe før tid, holde lange pause eller over ikke at give den alt hvad du har, hver eneste gang du træner.

Hvor dine krops grænser går – og lige præcis, hvor lidt ”less” i ”less is more” er for dig."


Som du kan læse, så er jeg også interesseret i at holde min krop fri for skader. Med max. 12 på holdet kan hun nå at komme rundt til alle og justere og rette og give gode råd.
Jeg ved godt, at det er begrænset, hvad jeg kan lære på kun 7 gange, men jeg ville blive glad, hvis jeg kunne nå at få en lille fornemmelse af:

- forskellen mellem ømhed og smerte
- hvordan jeg kan justere min træning, hvis jeg har skader eller smerte (respektere min krops grænser)
- hvordan jeg skal træne, hvis jeg ikke skal gå til failure/udmattelse/kaste mine lunger op men samtidig skal rykke mig


Er du interesseret i at træne 6 gange til den nette pris af 2240 kr (torsdage kl. 16-17 i Charlottehaven, Østerbro) 

eller 

kunne træne op til 3 gange om ugen (dvs. træne op til 18 gange) til den nette pris af 4260 kr. (mandag og onsdag kl. 9-10 i Skodsborg og torsdag kl. 16-17 i Charlottehaven), så læs mere her eller på linket i starten af mit indlæg. 
Sidste træning bliver torsdag 27. juni. 


Er der nogen af jer, der har prøvet personlig træning eller træning på mindre hold? 

2 kommentarer:

  1. Sejt! Klart en bedre investering end en overpriced taske e.l. Glæder mig til at høre mere om det.

    SvarSlet
  2. Dejligt du kom med den kommentar! Jeg havde det lidt skidt med at smide de penge efter træning, men det vil jeg klart hellere gøre end bruge det på tøj, tasker eller sko :-)

    SvarSlet