tirsdag den 20. september 2011

Kroppen knager - del I

Man må sige, at 1 times massage går drønhurtigt. Man har lige lagt sig og så skal man op igen. Åh ja, men det er så skønt, imens det varer. 

Jeg havde valgt skuldre, ryg, baller, ben og nakke.

Der var en grund til, at min ryg var spændt/træt i går, for hun fandt 2 ømme punkter lige over lænden i hver side af ryggen. 

Ryggen er én ting. Den kender jeg efterhånden ok godt og jeg har stor fokus på den i hverdagen. Både til træning og på job. Jeg mærker hurtigt, hvis jeg har brugt den forkert og/eller for meget.

Mine baller derimod.... æh.. Har jeg ikke haft fokus på. Overhovedet. De er der jo bare. Og jeg mærker ikke noget til dem i hverdagen. Der er ikke nogle dage, hvor jeg tænker "Hold da op, jeg har vist brugt mine baller forkert i dag".. 

Men - og der er der ikke noget nyt i - jeg bruger dem naturligvis hver dag. Meget. Især når jeg løfter små børn. Så skal de spændes. Jeg er åbenbart ikke holdt op med at spænde dem, for nu er de så spændte, at det når helt ud til overfladen, så min afspændingspædagog slet ikke kan komme ned i dybden. Fordi jeg så ligger og råber "Avav". Så i fremtiden har hun/jeg fokus på ballerne. De skal løsnes op, skal de.

Mine lægmuskler (især den højre) var også godt spændt op. Der skulle hun nærmest bare lige strejfe dem, før jeg gryntede højt. 

Mine ben var også noget spændte. Ydersiden. 

Farvel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar