søndag den 4. september 2011

Crossfit # 98

Efter lidt løb og led, øvede vi snatch.

Jeg har kun lavet snatch 2-3 gange før og er meget usikker på teknikken. Efter at have øvet den, må jeg konkludere at jeg synes, det er et lorteløft. Fordi jeg ikke kan finde ud af det. Som i overhovedet.

1: Låsegreb er ikke min ven.
2: Brede greb er ikke min ven
3: Låsegreb OG bredt greb er noget rod
4. Jeg har svært ved at holde stangen inde ved kroppen
5. Jeg har svært ved at komme fra fugleskræmsel og op over hovedet (gælder også i hang power clean)
6. Jeg har svært ved at få energien OP AF
7. Jeg synes 15 kg var tungt

Det var rimeligt irriterende.
Bortset fra det var det rart at få det øvet så mange gange. I 10 minutter skulle vi hvert minut lave 3 snatch. Derefter holde pause. Mine blev dog en blanding af halve og hele snatch, da jeg ikke altid kunne få stangen over hovedet.

WOD
AMRAP 20 min.
- 400 m løb
- max rep pull ups

Jeg valgte bevidst at ro i stedet for at løbe. Løb er heller ikke min ven og selvom jeg jo nok burde øve mig i at løbe, så vidste jeg også at med så meget løb, ville det blive noget bøvl.
Roning gør, at jeg får pulsen op, kan presse mig selv, bruger hele kroppen. Ved løb bliver jeg forpustet, men kan ikke løbe hurtigere og synes det er svært at presse mig selv, da jeg så nærmest bliver bange for at falde + mine skinneben er lidt luren ved for meget løb.
Dertil kommer den knap så fede følelse, når jeg kommer sidst. At alle overhaler mig. At alle løber stærkere. At alle løber bedre. Mere afslappet.
Og ja, jeg ved løb ikke bliver bedre af at jeg springer det over. I dag havde jeg bare brug for at give mig selv på den gode måde - som jeg kan gøre ved at ro.

Hvad jeg så ikke lige havde tænkt over var, at arme og hænder godt kan blive lidt trætte af at ro+ jeg kunne mærke farmer walk fra i går, så mine ring rows var ikke helt optimale.. haha.
Da vi øvede, tog jeg 2 strict chin ups. Under wod'en kunne jeg akkurat tage 1 strict chin up og måtte så gå over til ring rows.

Nåede 5,5 runde. Kan ikke huske rep pull ups.



2 kommentarer:

  1. Den WOD har jeg også lavet for nylig. Her valgte jeg også bevist at ro. Første runde løb jeg dog, bare for at føle, at jeg ikke lagde mig fladt ned. Eller noget. Hehe.

    Men jeg nikker genkendende til størstedelen af dine årsager til at vælge roning.

    Hvorfor skulle I lave ring rows i stedet for at bruge elastik? Jeg mener, ring rows er da en større skalering?

    SvarSlet
  2. Jeg har oplevet flere gange, at hvis man ikke kan lave strict, så skal man lave ring rows.. Og kan selvfølgelig ikke lige huske forklaringen.. Jeg løb 400 m til opvarmning. Må være nok... Hehe. Holdet efter fik lov til at løbe 800 m til opvarmning.

    SvarSlet