torsdag den 29. september 2011

Hos gratis fysioterapeut

Mit arbejde er tilknyttet ordningen Falck Healthcare. Det betyder, at jeg f.eks. kan booke en tid hos en fys. 
Så i dag fik en fys lov til at se på mine mærkelig knæ. Der er ingen smerter til hverdag. De generer mig ikke, når jeg træner, cykler, går, løfter etc. 

Men jeg har fået kortvarige smertefulde jag, når jeg f.eks.:
- glider på isen (altså i vinters)
- træder forkert
- kæden ryger af cyklen og jeg er i ok fart
- børn går ind i mine knæ

Konklusionen var at jeg var lidt irriteret/overanstrengt på ydersiden af begge knæ samt at korsbåndet gav sig lidt. Men ikke noget alvorligt.
Derudover er jeg lidt hypermobil i begge knæ.

Råd
- Pas på knæene når jeg strækker ud
- Når jeg strækker låret (ved at trække foden op til rumpetten) skal jeg strække ekstra, så knæet trækkes lidt tilbage
- voltaren eller lignende kan smøres på ydersiden af knæene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar