søndag den 18. september 2011

Hovedpine ved push ups??

Droppede holdtræning og tog til Open Gym i stedet (hvilket var meget godt, da man bl.a. skulle løbe 5 x 400 m.. ahem).

Fokus:
Forsigtig med ryggen (den øvre del knager lidt. Gør ondt når jeg trækker vejret dybt)

- mobilitet
- øve d.u. (fokus: Hoppe højt, bruge håndled mere og arme mindre)
- rotation
- chin ups: 3
- push ups: 15

Det mærkelige er, at da jeg var i gang med push ups - sidste del - fik jeg fra det ene øjeblik til det andet hovedpine. Og det er ikke første gang. Da jeg holdte op med push ups, gik hovedpinen stort set væk. Hmm.


På http://www.kettlebelltraening.dk/kettlebells-2/66-2/videoer/

så jeg en video, der anbefalede 5 øvelser til maven/core. Dem ville jeg teste. Dog fandt jeg ud af, at renegade rows med 12 kg var for meget, og med 8 kg stod jeg for ustabilt, så den udskiftede jeg med goblet squat.


WOD (som i: roligt tempo, ikke på tid)
3 runder af:
- 10 windmill (5 hver arm)
- 10 swing (øjenhøjde)
- r.o.j.
- goblet squat
- halo (5 hver vej)

Jeg laver sjældent windmill, så skulle lige have styr på balancen. Her brugte jeg 8 kg.

Swing: 16 kg

R.o.j. (rundt om jorden/maven): 12 kg

Goblet squat: 1 x 16 kg, 2 x 12 kg

Halo (rundt om hovedet): 1 x 12 kg, 2 x 8 kg


1 kommentar:

  1. Hehe, den video blev jeg også inspireret af i fredags. Og rows med 12 kilo var også lige i overkanten her - fandt jeg hurtigt ud af. Ahem.

    Mærkeligt med den pludselige hovedpine? Kan det være anstrengelsen, der gør det? Noget med blodtilstrømning? (Jeg har ikke andre blanke skud.) :)

    Lækker Open Gym-træning.

    SvarSlet